Noul Cod va permite si sponsorizarea emisiunilor de stiri sportive si programelor meteo, fapt interzis de Decizia CNA cu privire la publicitate, sponsorizare si teleshopping, transmite Mediafax.
Cea mai mare atentie va fi acordata, insa, minorilor. Posturile de radio si televiziune nu vor mai putea difuza interviuri, declaratii sau relatari ale copiilor in varsta de pana la 14 ani, privind evenimente dramatice din comunitate sau familie. "Vrem sa impiedicam accesul jurnalistilor la copiii victime", a spus Filip, in cadrul unei intalniri dintre membrii CNA si reprezentantii posturilor de radio si televiziune. El a mai precizat ca aceste prevederi au fost gandite pentru a proteja copiii de suferinta pe care le-ar provoca-o jurnalistii prin intrebari referitoare la evenimente dramatice din viata lor. Insa propunerea a fost primita cu reticenta, reprezentantii televiziunilor si radiourilor cerand permisiunea difuzarii de declaratii audio de la copii, cu protejarea vocii, sau sub forma de text. In cele din urma, membrii CNA au decis sa permita posturilor difuzarea de declaratii doar atunci cand acestea sunt preluate de la autoritati sau daca sunt facute in timpul unui proces, in instanta.
Se mai precizeaza si ca participarea copilului in varsta de pana la 14 ani in emisiuni audiovizuale este posibila numai cu consimtamantul scris al acestuia si al parintilor sau, dupa caz, al altui reprezentant legal. Difuzarea de imagini sau de fotografii ale copiilor care s-au sinucis este interzisa. Proiectului de Cod de reglementare se afla in dezbatere la CNA.