Spectacolul are la baza o carte de partituri gasita miraculos in zidul unei manastiri din Transilvania, in 1988, numita Codex Caioni dupa numele unui organist franciscan care, timp de treizeci de ani a transcris pentru sine toate muzicile sacre si profane, savante sau populare, dar si pe cele de dans care puteau fi auzite sau care au fost compuse in secolul al XVII-lea din Transilvania. Aceasta culegere inedita, marturie unica a participarii Romaniei la "concertul" muzicii baroce europene, foloseste drept material pentru spectacolul franco-roman care va fi prezentat in aceasta seara la MNAR. "Este o placere egoista sa lucrez asupra Codex Caioni cu muzicieni romani pentru ca asa as putea afla lucruri importante despre muzica acelui secol. In Romania au fost mai multe interpretari ale unor parti din Codex Caioni. Am adunat aceste interpretari, le-am facut cunoscute in Franta prin intermediul radioului France Musique", a declarat in cadrul unei conferinte de presa dirijorul Jean Christophe Frisch. El a adaugat: "desi cei mai multi specialisti din Romania au fost interesati mai degraba de dansurile populare din Codex Caioni, pentru mine importante sunt piesele sacre din lucrare".
Pasionat de perioada baroca, pe care o considera "prima incercare de mondializare", Jean Christophe Frisch marturiseste ca a lucrat cu muzicieni orientali care adesea l-au ajutat sa inteleaga lucruri importante despre muzica baroca din Europa". In ceea ce priveste Codex Caioni, Frisch a reusit reconstituirea unora dintre bucatile care s-au pierdut.
Spectacolul a fost prezentat duminica, la Sibiu, si, dupa Bucuresti, va merge la Cluj unde se va inregistra si un CD, ce urmeaza sa fie distribuit in Franta. (M.A.)