La inceputul secolului XX a inceput cursa pentru cea mai inalta cladire din lume. New York a avut cea mai inalta cladire din lume pana in 1974 cand Sears Tower din Chicago a urcat pe primul loc in cursa pentru cea mai inalta constructie.
Pentru Walter P. Chrysler nu a fost usor sa treaca de la industria auto la cea a constructiilor. Cu toate acestea pentru Walter Chrysler cladirea a fost un simbol.
Ansamblul Chrysler, cu o inaltime de 230 de metri, a fost in cursa directa cu Bank Manhattan care ar fi trebuit sa aiba 282 de metri. Chrysler a castigat pentru ca planurile pentru turla cladirii au fost pastrate secrete si putini au stiut exact care va fi adevarata inaltime a cladirii.
La o saptamana dupa terminarea constructiei Bank of Manhattan a fost ridicata si turla cladirii Chrysler, aceasta ajungand astfel la o inaltime de 318 metri.
Reputatia de cea mai inalta constructie din lume nu a durat mult. Dupa un an a fost ridicata cladirea Empire State.
Chrysler building este printre ultimele constructii zgaraie-nori din lume cu un stil Art Deco. Sculpturile care impiedica ploaia sa ramana pe acoperisul cladirii au fost modelate pe grila unui radiator al unei masini Chrysler. Astazi, de la restaurarea din 1996 cladirea straluceste ca in anii '30, iar popularitatea Chrysler Building creste de la o zi la alta in randul criticilor precum si cetatenilor din New York si din intreaga lume.
La vremea la care a fost construita, cladirea Chrysler a fost prima constructie ce avea sa concureze cu Turnul Eiffel.