Centrul va desfăşura activităţi având în vedere faptul că una din priorităţile învăţământului se referă la asigurarea accesului egal la educaţie pentru toţi copiii şi crearea unui mediu educaţional favorabil dezvoltării personale. "Prin acest proiect dorim integrarea copiilor cu cerinţe educaţionale speciale şi a celor care provin din grupuri dezavantajate în învăţământul de masă. De asemenea oferim consiliere părinţilor care au astfel de copii, dar şi profesorilor care lucrează cu ei", a declarat Liliana Tincu, şeful Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională. Proiectul doreşte să faciliteze accesul la educaţie a copiilor ce provin din grupurile dezavantajate şi să asigure sprijin de specialitate şi reabilitare prin implicarea comunităţii. În acelaşi timp se va realiza şi o monitorizare şcolară.
Un alt obiectiv al proiectului vizează popularizarea programului "A doua şansă", care la nivelul judeţului se desfăşoară în zece şcoli pilot. "Proiectul vine în sprijinul legii împotriva segregării în şcoală, ce a fost actualizată prin Ordinul Ministrului Educaţiei şi Cercetării din 19 iulie 2007. Acest ordin prevede interzicerea segregării şcolare a copiilor rromi şi aprobarea metodologiei pentru prevenirea şi eliminarea segregării şcolare", a adăugat Liliana Tincu. Proiectul va fi implementat şi la nivelul unităţilor de învăţământ botoşănene cu ajutorul psihologilor şcolari. (Margareta NICHIFOR)