Apreciatul scenograf şi-a organizat atelierele pornind de la ideea că teatrul din zilele noastre este încă prizonierul conceptelor teatrului italian din timpul Renaşterii. În opinia sa, teatrul nu este o ştiinţă, ci trebuie să fie fluid, rapid şi să aibă reguli flexibile. Jean Guy Lecat a fost şi la ediţia trecută a Festivalului, atunci exprimându-şi impresiile asupra arhitecturii oraşului, care i-a plăcut mult. În opinia sa, arhitectura Sibiului vechi are o valoare incontestabilă, în special "culisele" lui, adică ceea ce se ascunde în spatele faţadelor. Atunci, el a fost martor la restaurarea unor case din zona veche a oraşului şi considera, ca un trecător obişnuit, dar cu ochiul foarte fin al specialistului, că diversele culori date unor case cu valoare de monument reprezintă o pedeapsă pentru Sibiu. "Sibiul trebuie să aibă o deschidere; faţada trebuie să fie deschiderea spre interiorul casei, a curţii, iar fiecare curte este superbă, are istoria ei ce trebuie citită", menţiona Jean Guy Lecat, care a revenit la Sibiu, impresionat în continuare de ceea ce oferă privirii vechea cetate. Şi de data aceasta, el a vorbit din perspectiva unui creator care a explorat nenumărate şi diverse spaţii în lume, în vederea realizării spectacolelor de teatru, subliniind astfel complexitatea oraşului Sibiu, care are un spirit aparte şi poate fi transmis prin teatru. De aceea, el este interesat să viziteze cetatea, a cărei istorie "este scrisă pe faţadele caselor şi în spatele lor".