We Can Do It!: o alta imagine iconica a secolului trecut, preluata si folosita mai tarziu pentru nenumarate campanii, reclame si parodii, creatia designerului american J. Howard Miller este considerata astazi nu doar o compozitie celebra, dar si un exemplu de manual pentru afisul ca propaganda de razboi. Lansat in 1943 pentru a ridica moralul angajatilor Westinghouse Electric, ar fi fost cu siguranta uitat si, paradoxal poate astazi, multi dintre cei care l-au vazut atunci nu au fost prea impresionati. Avea sa fie redescoperit cu un entuziasm contagios decenii mai tarziu, cand este reconsiderat si reevaluat ca una dintre cele mai reusite creatii purtand semnatura lui Miller si unul dintre cele mai inspirate afise motivationale.
Harper's: considerat parintele afisului publicitar american, Edward Penfield (1866-1925) a fost unul dintre cei mai de succes si prolifici ilustratori ai epocii sale. Carti, reviste, reclame, campanii costisitoare sau dimpotriva proiecte cu un buget modest, Penfield a stiut de fiecare data sa gaseasca acea infatisare grafica potrivita, intr-un stil elegant si usor de recunoscut, in armonie cu gusturile vremii, si dintre toate colaborarile sale de lunga durata cea mai importanta a fost cu siguranta cu prestigioasa publicatie Harper's Magazine, pentru care a realizat mai multe coperti, nu putine devenind adevarate modele pentru noile generatii de graficieni.
Moulin Rouge: cine altul decat Henri Toulouse-Lautrec ar fi putut sa realizeze o serie memorabila de afise pentru Moulin Rouge, intr-un stil pe care oricine il asociaza astazi cu perioada de glorie a cabaretului? Cand celebrul artist a primit comanda cu siguranta ca s-a simtit mai mult ca oricand in elementul sau, era o lume pe care o frecventa, cunostea, adora, in care era in largul sau si unde era primit adesea nu doar ca un artist - fie si unul departe de gloria de mai tarziu - dar mai ales ca un client fidel si spiritual. Fin cunoscator al numelor faimoase in epoca, in acest afis Toulouse-Lautrec a ales-o ca eroina principala pe dansatoare La Goulue, in mare voga atunci, alaturi de partenerul ei Valentin le Desosse.
Absinthe Robette: absint si Art Nouveau, totul concentrat intr-un afis publicitar de mare impact la sfarsitul secolului XIX. Mai putin simpla reclama si mai mult concentrata opera de arta in maniera vremii, creatia lui Henri Privat-Livemont a fost pe atunci unul dintre cele mai reusite afise de gen, si ramane astazi un model si un simbol al epocii.
Foto: wikipedia.org