Chiar daca Walt Disney a renuntat la scoala la doar 16 ani, stia deja ca vrea sa fie un desenator. Si nu doar unul de rand. Asa cum povestea oricui era dispus sa il asculte el avea sa fie cel mai mare desenator american al tuturor timpurilor. In perioada Primului Razboi Mondial incearca sa se inroleze, este respins, dar reuseste sa fie admis ca sofer de ambulanta pentru Crucea Rosie, iar in 1918, dupa semnarea armistitiului, este trimis in Franta. Ambulanta sa era usor de recunoscut. Era singura decorata cu tot felul de desene si caricaturi.
Pe celebrul Mickey Mouse ar fi trebuit sa il cheme... Mortimer. Soricelul Mortimer. Din fericire sotia lui Walt Disney a fost cea care l-a convins ca Mickey este un nume mai usor de retinut si asa a inceput istoria unuia dintre cele mai populare personaje animate din toate timpurile. Walt Disney, care a fost si vocea eroului din 1928 si pana in 1947, nu a renuntat la Mortimer. Pana la urma acesta avea sa fie rivalul lui Mickey, incercand si el sa o cucereasca pe Minnie Mouse. Dar Mickey a fost si primul personaj animat care a vorbit. In 1929, in scurt-metrajul The Karnival Kid, Mickey Mouse rostea prima sa replica: “Hot dog!”.
Daca Walt a fost cel care a realizat primele schite ce il infatisau pe Mickey Mouse, versiunea finala a fost realizata de altcineva, animatorul si graficianul Ub Iwerks.
Personajul preferat al lui Walt Disney nu era totusi Mickey Mouse, ci Goofy.
Cand Disney a anuntat ca vrea sa produca o versiune animata a povestii cu Alba ca Zapada si cei sapte pitici, a fost greu sa gaseasca investitori, iar in industrie se vorbea deja de un previzibil si grandios esec. Nimeni nu mai incercase pana atunci un lung-metraj de animatie atat de ambitios si de costisitor, iar Walt Disney parea deja un excentric, poate chiar un nebun. S-a dovedit ca Disney avusese dreptate: filmul a avut incasari de peste opt milioane de dolari, un record pentru acei ani, si costase doar 1.4 milioane.
Omul e in padure. Nu era o replica din Bambi, ci codul care ii anunta pe desenatori ca e vremea sa treaca la treaba, pentru ca Walt Disney este deja pe holul spre studiouri.
Daca Alba ca Zapada a fost un succes, urmatoarea pelicula, Pinocchio, a fost un esec financiar, in buna parte pentru ca a costat peste trei milioane de dolari, dar si deoarece razboiul a blocat in buna masura distributia originala. Si nu a fost singurul desen animat, astazi considerat o capodopera, care i-a adus pierderi serioase lui Disney. Bambi, Fantasia, Frumoasa din Padurea Adormita sau Alice in Tara Minunilor au fost la randul lor esecuri de box-office.
Uneori cu stirea lui Disney, alteori ca o gluma, animatorii obisnuiau sa ascunda in filme tot felul de surprize pentru cei foarte, chiar foarte atenti. In Mica Sirena, de exemplu, din multimea ce asista la concertul Regelui Triton fac parte Goofy, Mickey si Donald Duck.
Era pasionat de machetele de trenulete, de la cele de serie la cele rare, in editii limitate, si obisnuia sa petreaca o buna parte din timpul liber construind si asambland circuite cat mai complicate.
Cand trebuia sa creeze Bestia, animatorul Glen Keane se gasea in fata unei sarcini aparent imposibile. Personajul trebuia sa fie infricosator dar in acelasi timp amuzant, sa para un monstru dar in acelasi timp sa nu ii sperie pe copii, sa fie bizar si totusi sa placa publicului. Dupa mai multe schite, Glen Keane a ajuns sa amestece parti din animalele pe care le vazuse la o recenta vizita la zoo: coama unui leu, coarnele si capul unui bivol, sprancenele unei gorile, coltii unui mistret, corpul lui urs, picioarele si coada unui lup. Puzzle animalier care a fost aprobat cu entuziasm de studiouri.
Ultimul film la care a lucrat Walt Disney a fost Cartea Junglei.
Februarie 2016