La fel ca in Romania, in multe tari de pe mapamond moda este la loc de cinste printre locuitorii lor. Cei care nu isi permit sa investeasca mii si zeci de mii de euro intr-o garderoba unica, semnata cu numele unui designer cunoscut, incearca sa combine tendintele vazute in reviste si culorile ce se poarta sezon de sezon pentru a fi la moda.
A fi la moda nu este un concept universal si este mai degraba un fenomen procesat de mentalitatile locale, in functie de zona, traditii, clima si sezon.
In Statele Unite ale Americii, conceptul la moda este exprimat in primul rand prin tinute lejere. Tricouri simple, pantofi sport si pantaloni comozi. In Hong Kong acelasi concept este exprimat adesea prin desene imprimate pe tricouri. In Rusia si Ucraina tricourile scurte si tocurile cat mai inalte, purtate in orice anotimp, inseamna sa fii asortat cu moda strazii.
Vizitand Ucraina nu ne-ar fi greu sa observam cum interesul pentru moda este la fel de dezvoltat ca in Romania. Acest interes poate fi uneori si exagerat. Asa zisele tinute de mers la serviciu sunt unele care pot parea stridente in anumite tendinte locale.
Granitele culturale au standarde diferite. Ucrainienii sunt orbiti de moda, romanii au mereu placerea de a se asorta si de a fi placuti prin prezenta fizica adoptand uneori principiul ca "haina chiar il face pe om".
Mediul conservator din Hong Kong, incluzand medici sau avocati, asorteaza elemente Gucci sau Armani cu tinutele cu desene imprimate.
Americanii prefera comoditatea si in functie de cum se simt asa se si imbraca.
Noiembrie 2009