2. Trupa fondata de Chris Martin si Jonny Buckland in 1996 a purtat initial numele de Pectoralz, apoi Starfish. De fapt numele sub care au cunoscut celebritatea a fost ales doar dupa ce li s-au alaturat Phil Harvey si Will Champion, fiind de fapt titulatura unei trupe a lui Tim Crompton, un coleg de colegiu care a acceptat sa renunte la denumire. Iar norocosii care i-au urmarit inca de la inceput au pus poate pana pe primul lor EP, Safety, aparut in 1998 in doar 500 de exemplare, din care 50 au fost scoase la vanzare. Cei care si-ar dori sa adauge colectiei o asemenea raritate trebuie sa aiba norocul de a gasi un exemplar si sa fie pregatit sa plateasca peste 2000 de lire sterline, poate chiar mai mult daca starea este foarte buna sau aproape perfecta. Dar in definitiv sunt si pasiuni mai costisitoare.
3. Titlul celui de al patrulea album Coldplay, Viva la Vida or Death and All His Friends, a fost inspirat de un tablou purtand semnatura celebrei Frida Kahlo.
4. Atat Chris Martin cat si Jonny Buckland au aparut in comedia horror Shaun of the Dead.
5. Unul dintre proiectele din pacate abandonate era un film de animatie care il avea ca personaj principal pe Mylo Xyloto (titlul albumului conceptual aparut in 2011 si ajuns pe prima pozitie a topurilor in mai bine de 30 de tari), piesele alcatuind coloana sonora a peliculei. Cum ar fi durat prea mult trupa a renuntat la idee, oricat de tentanta si promitatoare ar fi fost pentru fani, desi nu putini sunt cei care spera ca intr-o zi filmul va fi totusi realizat.
6. Printre fanii celebri ai trupei se numara fostul presedinte american Barack Obama.
7. Chris Martin poate sa fie in media centrul atentiei si cel mai cunoscut membru al trupei, dar uneori celebritatea online nu este totul. Dupa cum povestea amuzat muzicianul la un moment dat a mers cu metroul spre un concert al formatiei, fiind inconjurat de fani Coldplay. Nu doar ca nimeni nu l-a recunoscut, dar cei mai multi nu pareau sa fie interesati de altceva decat de telefoane.
8. In cadrul unei licitatii caritabile pentru victime cutremurului din Haiti, eveniment organizat de actorul Sean Penn, Chris Martin a cumparat o lucrare de Banksy pentru 400 000 de lire. Nu a fost si singura data cand formatia a fost implicata in campanii caritabile, membrii ei luand de multa vreme decizia de a dona 15 procente din incasarile fiecarui album pentru diverse cauze si fundatii.
9. Chiar daca sunt implicati in astfel de campanii, cei de la Coldplay au refuzat in repetate randuri ca piesele lor sa fie folosite in reclame pentru marci ca Gatorade, Gap sau Coca-Cola. Desi sumele erau mai mult decat generoase, si cu siguranta la inceput ar fi parut ireale, Martin a declarat in mai multe randuri ca nu isi doreste ca fanii sa asocieze cantecele preferate cu diverse produse, oricat de cunoscute.