Pe 27 martie 1995 Maurizio Gucci, mostenitorul elitistului imperiu al modei, este omorat cu mai multe focuri de arma chiar cand trebuia sa intre in biroul sau. Evenimentul ajunge pe prima pagina a ziarelor din intreaga lume, este discutat la jurnalele de stiri ale principalelor televiziuni, si in scurta vreme incep sa circule cele mai ciudate si enigmatice zvonuri privind motivul crimei si mai ales identitatea asasinului (sau asasinilor).
Dar initial nimeni, nici macar autoritatile, nu are vreo dovada sau un indiciu. Va fi nevoie de doi ani pana cand vaduva lui Maurizio, Patrizia Reggiani, este retinuta si acuzata pentru asasinatul care socase intreaga lume mondena a epocii. Un caz pentru care a fost nevoie de o ancheta indelungata, care a pus in miscare cercuri de influenta si prieteni puternici, si care avea sa stea la baza unei carti care este un thriller pasionant, o saga de familie si o incursiune in lumea celor putini, puternici si bogati.
Cronica in care personajele puternice si influente, rasturnarile de situatie si mai ales secretele intunecate (ascunse cu grija de autoritati si de opinia publica in spatele stralucirii si succesului) atrag cititorii, “Casa Gucci” reuseste sa isi prinda cititorul datorita fluxului narativ cinematografic, asa ca o ecranizare semnata de un regizor cunoscut si avand o distributie impresionanta parea obligatorie. Oare Patrizia a stat in spatele crimei? Si daca ea este vinovata si-a dorit sa inlature un sot infidel, a vrut pur si simplu sa controleze singura puternicul imperiu al modei sau a avut alte motive? Si daca – asa cum s-a vehiculat atunci – a fost la randul ei doar o victima intr-un joc al puterii pentru a prelua prin orice mijloace un brand prestigios?
Sarah Gay Forden, Casa Gucci, editura Nemira, 2021