Desi initial colectia Institutului era constituita exclusiv din lucrari ale unor artisti americani, patronul institutiei, Edward W. Root, a considerat ca aducerea de noi lucrari, realizate de artisti europeni importanti, ar fi un castig pentru cultura artistica a Americii. Achizitiile au fost facute dupa indelungi deliberari, pentru ca operele selectate sa reprezinte creatia fiecarui artist la punctul maxim. Institutul si-a facut o carte de vizita din aducerea in SUA a unor lucrari avangardiste, semnate de nume prezente in toate muzeele importante ale lumii. Cu toate acestea, pentru majoritatea publicului american colectia Institutului este vazuta ca fiind in principal compusa din lucrari ale artistilor autohtoni, colectia de opere europene fiind in mare parte necunoscuta si lipsita de popularitate. "Collecting Modernism" este ultima manifestare din seria inceputa in 1989, prin care se organizeaza expozitii in cadrul muzeelor importante din orasele americane.
Expozitia este insotita si de un catalog ilustrat, realizat de Mary E. Murray, custode al sectiei de arta moderna si contemporana, in cadrul caruia fiecare din cele 24 de lucrari expuse este prezentata pe larg de catre diversi istorici si cercetatori ai istoriei artei. Pentru a oferi publicului lucrari in perfecta stare, cele 24 de lucrari au fost restaurate cu mare atentie, in cinci dintre cazuri fiind nevoie sa se repare restaurarile precedente, realizate neprofesionist.
09-07-2005
imagine : Pablo Picasso, "Les Demoiselles d'Avignon", 1907