Cine nu si-ar dori accesorii vestimentare impodobite cu diamante sau bijuterii pretioase? Chiar daca astfel de cadouri par desprinse din fanteziile celor care nu pot decat sa viseze, ele sunt deja obisnuite pentru celebritatile nominalizate la premiile Oscar. Aceste exemple sunt doar cateva dintr-o impresionanta lista de mici cadouri primite in acest an de cei nominalizati din partea companiilor-sponsori, care spera ca in acest fel vor beneficia de o publicitate pe care nici o suma de bani nu ar putea-o cumpara. Caci in definitiv ce metoda mai buna de promovare exista decat ca vedeta X sa fie vazuta in public folosind o anumita marca de telefon mobil, purtand pantofii sau geanta produse de compania Y sau purtand bijuterii produse de o celebra firma.
Traditia a inceput in 1989 ca un modest simbol al aprecierii, trimis de organizatorii Premiilor Oscar potentialilor laureati. Dar ceea ce a pornit ca un gest simplu si discret s-a transformat in mai putin de doua decenii intr-o industrie cu o cifra de afaceri de milioane de dolari, in care sunt implicate multe dintre firmele celebre. Pe masura ce costurile si dimensiunile ceremoniei cresc de la an la an, acelasi lucru se intampla si cu valoarea si importanta acestor cadouri, fara ca cineva sa poata spune unde se vor opri lucrurile.
Februarie 2006