Colectia CHIC de la Polirom adauga maine inca un titlu, `Divortul perfect`, de Francesca Clementis, la seria de 16 carti cu lipici la publicul feminin. Editura a sarbatorit ieri-seara un an de CHIC, la Crem Caffe Royal, din Bucuresti, in stilul specific pentru `chick lit`, adica literatura cu si despre femei moderne.
`Am adus chick lit in Romania pentru ca astazi cartile si filmele au devenit mai mult decat un simplu divertisment`, a spus Oana Boca, director de promovare Polirom. `Colectia CHIC este un puzzle construit din personaje simpatice si experientele lor: romane alerte, amuzante, dar si triste pe alocuri, asa cum numai adevaratele comedii pot fi`, a precizat Boca.
Autoare ca Helen Fielding (`Jurnalul lui Bridget Jones`) sau Lauren Weisberger (`Diavolul se imbraca de la Prada`), care au si cartile ecranizate, adevarate blockbuster-uri, au mizat pe ingredientele sigure ale succesului: stralucire mondena, povesti de dragoste, umor savuros si relaxat.
Cu aceasta reteta, cartile de `chick lit` au avut succes in toata lumea: `Jurnalul lui Bridget Jones` a fost vandut in peste 15 milioane de exemplare in 35 de tari, iar in Romania s-a vandut in 40.000 de exemplare. In colectia ingrijita de un barbat, criticul literar Bogdan Stanescu, printre primele titluri editate au fost `La cumparaturi cu sora mea`, `Poti sa tii un secret?`, semnate de Sophie Kinsella, `Vreau sa fiu V.I.P.`, de Lauren Weisberger, `Blonde de milioane`, `Lucy Sullivan se marita`, de Plum Sykes si, respectiv, Marian Keyes.
Umor si romantism
Agentul literar Simona Kessler, din juriul de ieri-seara de la cafenea, explica succesul genului `chick lit` prin: `Aerul de comedie romantica pe care il au majoritatea cartilor. Scrise foarte alert si cu mult umor, ele reflecta starea femeii tinere de azi, la varsta de 20-35 de ani`.
Cu `Jurnalul lui Bridget Jones`, de Helen Fielding, si `Diavolul se imbraca de la Prada`, de Lauren Weisberger, `La cumparaturi in rochie de mireasa` si `Ma dau in vant dupa cumparaturi`, Editura Polirom testase deja piata cand a lansat colectia CHIC.
Cum se cucereste o femeie chic
La aniversare, barbatii au fost invitati sa-si etaleze farmecele de cuceritori intr-un concurs, Mihaela Radulescu a moderat intrecerea, iar femeile din juriu i-au judecat si premiat.
Jurnalistul Andrei Gheorghe, poetul Dan Sociu, politicianul Cristian Boureanu, cantaretul Leonard Muha de la Ca$$a Locco si vedeta radio Vlad Craioveanu si-au testat aseara farmecele si flerul de cuceritori la aniversarea CHIC.
Toti concurentii au primit drept premiu cate o brosura cu secrete de cucerit o femeie chic. Din juriul care i-a judecat au facut parte doar femei de succes: agentul literar Simona Kessler, Mihaela Spineanu de la revista `Elle`, fotomodelul Simona Haraga, Simona Tache de la `Academia Catavencu` si Oana Boca, din partea editurii.
TOP
Cele mai vandute
> `Jurnalul lui Bridget Jones`, de Helen Fielding - 40.000 de exemplare (prima editare in 2003)
> `Ma dau in vant dupa cumparaturi`, de Sophie Kinsella - 15.000 de exemplare
> `Bridget Jones: La limita ratiunii`, de Helen Fielding - 13.500 de exemplare
> `Diavolul se imbraca de la Prada`, de Lauren Weisberger - 12.500 de exemplare