Bucurestiul s-a etalat artistic pe strazile Vienei, gratis, iar Viena s-a lasat admirata in voie de bucurestenii care s-au nimerit pe stradutele ei inguste, impungandu-le cu detalii nemtesti orgoliile de mici parizieni.Concluzia s-a impus rapid: noi suntem haotici, avem multe lipsuri, dar compensam la planuri - ei sunt prusaci, bine organizati si nu accepta spaga. Un singur punct avem in comun: WC-urile publice sunt la fel de mizere. Strazile Vienei sunt, in marea lor majoritate, mai inguste decat cele din Bucuresti. Masini parcate pe ambele laturi strajuiesc sensuri unice, iar strazile mai sunt de multe ori blocate si de santiere. In Viena se construieste la fel de mult, poate mai mult decat in Bucuresti. Nici urma de praf, moloz, resturi de constructii abandonate pe maidane.Pungi pentru caini Containere pline asteapta venirea gunoierilor, la fel cum pungile pentru strangerea rahatilor de caine se gasesc pe strazi atarnate de stalpi impodobiti cu poza amuzanta a cate unui animalut.O multime de vienezi isi plimba in lesa prietenii patrupezi, de rasa sau maidanezi, iar daca isi uita acasa punguta pentru fecalele animalului, primaria le pune la dispozitie pungi gratuite pe strazi.
Cladirile frumoase, spatiile verzi generoase si bine intretinute fac din Viena un oras turistic invadat in orice anotimp de vizitatori.Terasele pline fac planul la snitel, carnati, bere, servite cu amabilitate, singura asemanare cu locuri cunoscute din Bucuresti apare cand vrei sa mai eliberezi din presiunea berii si nimeresti intr-unul din WC-urile publice la fel de albastre ca ale noastre, cu interioare tot atat de respingatoare.La Viena s-a strans in par tot Consiliul General al Primariei Capitalei si au venit si trei dintre edilii de sector: Adrian Inimaroiu, Andrei Chiliman si Cristian Poteras. Ei l-au ajutat pe Adrian Videanu sa le prezinte austriecilor oportunitatile de afaceri din Bucuresti.
TRANSPORT Biciclete, tramvaie si metrou
Daca e sa admiram ceva la vienezi, ar fi spiritul civic si respectul pentru mediu si sanatate. Au masini, dar le lasa la intrarea in oras, in parcarile supraetajate, si folosesc cele sase linii de metrou, tramvaiele sau autobuzele.Viena detine unul dintre cele mai eficiente sisteme de transport in comun electric din Europa - tramvaiele si metroul - ce transporta anual peste 700 de milioane de calatori. Bicicletele au fost adoptate rapid si de vienezi, si de turisti, dupa ce primaria orasului a trasat benzile speciale pentru ciclisti si a infiintat serviciul de inchirieri cu ora in peste 70 de locuri din oras.Prima ora te plimbi gratis, apoi dai cate un euro pe doua ore, doi euro pe trei ore si tot asa. Daca faci bicicleta pierduta, te costa 600 de euro, la fel si daca intarzii s-o aduci la timp. Bicicletele sunt aliniate pe trotuare, pazite doar de un automat la care se plateste cu cardul, ca sa nu fie monedele tentatii pentru hoti.