George de Forest Brush (20 septembrie 1855 - 24 aprilie 1941), pictor american.
Chiar daca se crede ca pictura americana de la sfarsitul secolului XIX era dominata de impresionism, a fost de fapt o perioada diversa din istoria artei. Realistii precum Winslow Homer si Thomas Eakins, vizionari ca Albert Pinkham Ryder, numerosi peisagisti, pasionati de naturi moarte, portretisti, au reusit sa ajunga la apogeul carierei lor in acelasi timp cu John Singer Sargent, Mary Cassatt si cei din celebrul The Ten.
In acest mediu eclectic, deschis oricaror influente, existau si artisti care erau mai curand atrasi de emularea, destul de conventionala, a artei renascentiste italiene, pornind de la educatia artistica de tip academic si de la amintirea cursurilor de Ecole des Beaux-Arts din Paris. Printre acesti tineri artisti americani se numara si George de Forest Brush, fiul unui afacerist din Connecticut, care preferase pictura in locul afacerilor tatalui sau.
Brush a intalnit prima data educatia artistica sistematica, marca a Academiei Franceze, datorita profesorului sau de la Academia Nationala de Design, Lemuel Wilmarth. In 1874, Brush a plecat la Paris, unde a devenit elevul lui Jean-Leon Gerome (1824-1904), considerat in epoca unul dintre cei mai importanti profesori din Franta. Acesta le recomanda studentilor sai sa lucreze urmarind cu atentie forma umana, transmitandu-le un anumit gust pentru subiectele romantice si exotice, alese fie din antichitate, fie din atmosfera contemporana a Orientului Apropiat. Dupa ce si-a terminat studiile si a revenit in SUA in 1880, Brush a inceput sa picteze propriile compozitii romantice, in care imbina idealul pentru perfectiunea anatomica si idealurile nobile ale culturii amerindiene. Pana spre sfarsitul deceniului Brush a renuntat treptat la subiectele din viata indienilor, care ii adusesera primele succese, in favoarea imaginilor romantice cu mame si copii, inspirate de reprezentarile Madonnei din ultima parte a Renasterii. Printre modelele alese se numarau mai ales sotia sa Mittie si cei sapte copii. Abia in 1898 Brush va pleca pentru prima data la Florenta, pentru a descoperi pe cont propriu arta marilor maestri renascentisti.
La aceasta prima vizita (vor urma si multe altele) Brush a fost preocupat mai ales de redescoperirea tehnicilor picturii Renasterii : si-a facut propriile vopseluri, cu pigmenti alesi de el, a pregatit panzele ca in urma cu sute de ani, reusind astfel sa recreeze culorile luxuriante ale picturii italiene din secolele XVI - XVII.
Va calatori ulterior si la Paris, din nou la Florenta, New York si Dublin.