inchide

Newsletter

Fii mereu legat de arta.Aboneaza-te la fluxul de stiri despre arta trimise direct pe mail-ul tau de catre artLine.ro
Artline.ro pe FaceBook Artline.ro pe Twitter Multimedia
ro | en
Contact
Upload lucrari

Brandurile patrund greu in productiile tv romanesti

0 Comentarii
Cu plasari exotice in telenovele si show-uri de divertisment, practica de inserare a marcilor in productiile filmate nu acopera nici 1% din piata de advertising din tara.



Plasarea de branduri in contextul productiilor filmate inainteaza orbeste prin hatisul publicitatii autohtone cu o promotie Elita aducatoare de bani privitorilor la 'Dansez pentru tine' sau cu o Delma intinsa pe piinea starurilor de telenovela. Noua directiva europeana ar putea aduce insa un elan, inchegat intr-un plus de credibilitate si un program televizat mai bogat in relatia cu consumatorul.


Poiana si


'Big Brother', taticii plasarii


Aflat inca la inceput de drum, mestesugul inserarii de produse pe parcursul aparitiilor televizate din Romania absoarbe, sustin unii specialisti, ceva mai mult de 1% din piata de advertising. 'Acest procent ar inseamna vreo patru milioane de euro, in conditiile lui 2007, si nu vad cum ar fi adevarat acest procent, avind in vedere ca sint doar citeva astfel de initiative pe an', intareste Cristofor Iosub, Managing Director la OgilvyOne. In plus, spune Alexandru Raducanu, Editor in Chief la publicatia 'The Marketer', agentiile de publicitate romanesti nu au departamente specializate in aceasta privinta, iar tarifele practicate sint foarte mici in raport cu nivelul inalt de specializare pe care il solicita. Una dintre primele plasari de produse in televiziunea romaneasca, din cite apreciaza Cristofor Iosub, a fost pusa in miscare chiar de el, pe la inceputul lui 98. Era vorba de o promotie Poiana, cu o componenta de product placement pe PRO TV, intruchipata de o tragere la sorti gazduita de emisiunea 'Te uiti si cistigi'. Atilla Gasparik, vicepresedintele CNA, isi aminteste ca la postul de televiziune Tele 7abc erau foarte multe plasari de produse. 'Atunci, situatia nu era reglementata. Pina acum patru-cinci ani, era un haos pe aceasta tema', arata acesta. Totodata, 'Big Brother'-ul celor de la Prima TV a fost un alt deschizator de drumuri in aceasta practica, spune Alina Floroi, Account Manager la TBWA&MERLIN. 'Lovitura a dat-o insa Acasa TV, unde se poate vedea dupa lista de sponsori de la finalul emisiunii cit de solicitat este instrumentul acesta', completeaza Floroi.


De la boabe macinate la automobile cehe


Produsele inserate printre unghiuri de camera au in general ca target publicul larg, ca de altfel si programele in care ele isi fac aparitia, acestea din urma fiind difuzate la ore de maxima audienta si avind un continut emotional, arata reprezentantul TBWA&MERLIN. Marcile se infiripa cu actiunea telenovelelor si a sitcomurilor, a show-urilor de divertisment sau a cooking-show-urilor. 'Telenovelele de pe Acasa TV, precum si serialul La Bloc au continut multe momente de product placement. Am vazut de la automobile la cosmetice si de la carduri de credit la marci de zahar sau electrocasnice', enumera Alexandru Raducanu. Telenovelele postului Acasa, precum 'Numai Iubirea' sau 'Lacrimi de iubire', au inserat printre rindurile plot-ului marci precum Coca-Cola, VISA, margarinele Delma, Wiesana si Rama, ciocolata Kandia, brandurile Skoda sau LG. Pe de alta parte, eroii serialului 'La Bloc', de pe PRO TV, au adus un plus de imagine unor nume ca Alexandrion, Arctic, Timisoreana sau Domo. 'Big Brother' s-a remarcat prin Dorna si Ciuc, Elita s-a infiltrat in emisiunea 'Dansez pentru tine', iar 'Farsele lui Jugaru' au fost piperate cu sigla Fly Taxi.


Placement la nivel de gradinita


Cel mai agresiv product placement de la noi, spune Alina Floroi, este insa serialul 'Celularul', productie Prima TV, iar Alexandru Raducanu ii masoara cusururile. 'La plusuri as mentiona faptul ca e primul serial creat special pentru un brand, iar la puncte slabe in primul rind numele copiat dupa un film international celebru. In al doilea rind, scenariul este foarte plicticos, pentru ca vorbeste prea mult despre telefoane mobile si ofertele Cosmote', spune acesta. Pe linga televiziune, marcile isi mai fac loc si in productiile cinematografice romanesti, insa acestea nu si-au ascutit inca simtul product placement-ului. Alina Floroi isi aminteste de o plasare stingace a brandului Ford in filmul 'Faimosul Paparazzo', cu Marcel Iures, in timp ce Alexandru Raducanu vorbeste de o marca de bere introdusa in productia 'Garcea si oltenii'. Se pot remarca doua modalitati de plasare a produselor in productiile romanesti. 'De multe ori, vedem doar prezenta produsului in cadru, iar deseori legatura lui cu actiunea este fortata. E, daca vreti, product placement-ul la nivel de gradinita', descrie Raducanu. Cristofor Iosub adauga o metoda prin care personajele filmului sau gazdele emisiunii dezvolta mai mult mesajul despre produs, in cadrul unor promotii. Acestea rup actiunea, fiind delimitate ca publicitate, dar se pastreaza acelasi decor si aceleasi personaje, acestea interactionind cu produsul vizat, cum s-a observat in serialul 'La Bloc'.


Televiziuni mai cuminti


Codul de reglementare a continutului audiovizual in Romania permite televiziunilor sa plaseze produse doar in filme si seriale pentru televiziune, cu conditia ca marcile 'sa se incadreze in mod natural in desfasurarea productiei audiovizuale' si 'sa nu fie acordata o vizibilitate exagerata produsului sau serviciului'. Atilla Gasparik, vicepresedintele CNA, spune ca au fost probleme cu incalcarea acestor prevederi de-a lungul timpului si aminteste de serialul 'La Bloc', sanctionat pentru reclama la diferiti furnizori de electrocasnice. 'S-au mai cumintit posturile de televiziune. De mult nu am mai avut vreo problema cu plasarea produselor', precizeaza Gasparik. CNA este acum in stand-by pentru aplicarea prevederilor noii directive europene 'Serviciile audiovizuale fara frontiere'. Aceasta da unda verde practicii de product placement, interzicind-o in programele de stiri, in cele pentru copii si in documentare. 'Este o sursa de finantare buna pentru televiziune si inseamna ca vom avea un program mai bogat, dar totusi trebuie sa se raporteze la naturaletea cadrelor', atrage atentia vicepresedintele CNA, spunind ca plasarea de produse inca se practica mai putin la noi decit in alte tari europene.






O alta galaxie

Productiile cinematografice de peste Ocean folosesc aceasta practica inca din anii 80, una dintre primele initiative fiind in filmul 'E.T.', care a gazduit o marca de bomboane. Marile companii internationale cheltuiesc pe rupte cind vine vorba despre plasarea brandurilor lor in productii galactice. Din cele 150 de milioane de dolari cit a costat realizarea ultimei aventuri 007, 'Casino Royale', in care James Bond apare spilcuit in costum Armani, purtind ceas Omega si savurind un Smirnoff, cu marcile la vedere, o cincime au fost pusi pe spinarea a peste 20 de companii, prin procedeul de product placement. Totodata, nume precum Ford, McDonalds, Apple, Budweiser sau CNN se infiripa in urzeala unor productii-mamut gen 'Harry Potter', '8 Mile', 'The Ring', 'Spider-Man' ori 'Black Hawk Down', alaturi de alte zeci de branduri cu renume mondial.

Ionut Dulamita
Voteaza


Comentarii 0 comentarii
Scrie comentariu
Introdu mai jos textul de aici
Scrie in casuta de mai sus codul de verificare
Alte articole din:
Noutati
Depeche Mode lanseaza Strange Strange Too pe Blu ray pentru prima oara
Depeche Mode lanseaza Strange/Strange Too pe Blu-ray pentru prima oara

Trupa Depeche Mode va lansa in decembrie o surpriza pentru fani, cele doua colectii de videoclipuri Strange (aparuta initial in 1998) si Strange Too (1990) pentru prima oara pe Blu-ray si DVD. Noul ...

Albumul Atom Heart Mother va fi reeditat intr o editie speciala
Albumul “Atom Heart Mother” va fi reeditat intr-o editie speciala

Lansat in 1970, “ Atom Heart Mother ” a fost albumul de studio cu numarul cinci pentru Pink Floyd, un succes comercial (primul lor disc ce ajungea pe prima pozitie in topurile britanice) ...

Judas Priest va lansa un nou album Invincible Shield
Judas Priest va lansa un nou album: Invincible Shield

Trupa Judas Priest a anuntat un nou album de studio, “ Invincible Shield ”, discul cu numarul 19 din lunga istorie a trupei si primul cu muzica noua de la “ Firepower ”, lansat ...

Un nou single The Rolling Stones Sweet Sounds of Heaven
Un nou single The Rolling Stones: Sweet Sounds of Heaven

Dupa ce a surprins anuntand un nou album, The Rolling Stones le ofera fanilor si o noua piesa, “ Sweet Sounds of Heaven ”, care va fi inclusa pe viitorul disc “ Hackney Diamonds ...

Bodyguardul 2023
Bodyguardul (2023)

O comedie de actiune cu John Cena, Alison Brie si Juan Pablo Raba in rolurile principale Cunoscut pentru aparitiile sale in pelicule pline de actiune si infruntari pe viata si pe moarte, John Cena ...

 Engolpionul de la Dinogetia Exponatul lunii aprilie la Muzeul National de Istorie a Romaniei
"Engolpionul de la Dinogetia" - Exponatul lunii aprilie la Muzeul National de Istorie a Romaniei

Muzeul National de Istorie a Romaniei anunta continuarea seriei de evenimente reunite sub genericul "Exponatul Lunii", dorind astfel sa readuca in atentia publicului o serie de bunuri ...

Zilele Filmului Israelian in Capitala

In perioada 29 martie-2 aprilie, se desfasoara la Bucuresti manifestarea “Zilele Filmului Israelian", gazduita in cele doua sali ale Cinematecii Romane, Union si Eforie. Publicul va avea ...

Targul iconarilor si al mesterilor cruceri la MTR

12 - 14 septembrie, între 10:00 şi 18:00 Ce se întîmplă la MŢR de Ziua Crucii: ca în anii trecuţi se prăznuieşte cu meşteri, iconari, cruceri şi artişti. ...

Scoala dauneaza grav creativitatii?

Asociatia PERSONA, Teatrul ACT, ARCUB si BANCA ITALO-ROMENA organizeaza luni, 22 mai, ora 11,00 o intalnire-dezbatere organizata in intampinarea spectacolului OLEANNA de David Mamet, ...

Diamantul Beau Sancy, scos la licitatie la Geneva

Diamantul Beau Sancy, care a ornat coroana purtata de Maria de Medici pe 13 mai 1610, data la care a fost incoronata regina a Frantei, va fi scos la licitatie pe 15 mai, la Geneva. Potrivit AFP, ...

Mos Ion Roata si Cuza Voda

Intre taranii fruntasi care au luat parte, impreuna cu boierii, cu episcopii si cu mitropolitul tarii la Divanul ad-hoc din Moldova, in 1857, era si mos Ion Roata, om cinstit si cuviincios, cum sunt ...

Primii cautatori de comori cu legitimatie

Doar 100 de oameni au dreptul, oficial, sa caute comori pe teritoriul tarii noastre. Sunt membri ai Asociatiei Cautatorilor de Comori si Tezaure din Romania si au legitimatii care ii feresc de ...

Scoala in Spania
Scoala in Spania

Sistemul educational spaniol include atat scoli nationale cat si institutii de invatamant internationale, care respecta traditiile scolilor din Marea Britanie, Franta, Germania si nu numai, ...

Revista "Cutezatorii" se intoarce

Revista Cutezatorii, publicatie ce a leganat visele adolescentilor din regimul de trista si nostalgica amintire, se intoarce. De data aceasta, in format digital. Este vorba despre site-ul ...

Mircea Miclea si Cristian Adomnitei suparati pe reforma Ecaterinei Andronescu
Mircea Miclea si Cristian Adomnitei, suparati pe reforma Ecaterinei Andronescu

Mircea Miclea, fost ministru al Educatiei, este de parere ca resursele umane si alte segmente care formeaza invatamantul romanesc ar putea sa beneficieze de bani din fonduri europene cu care ...

Newsletter

Fii mereu legat de arta.Aboneaza-te la fluxul de stiri despre arta trimise direct pe mail-ul tau de catre artLine.ro

Va recomandam

The Beatles lanseaza la inceputul lunii noiembrie ultimul cantec:  “Now and Then” The Beatles lanseaza la inceputul lunii noiembrie ultimul cantec: “Now and Then”
“ Now and Then ” va putea fi ascultat in sfarsit in primele zile ale lunii viitoare, cand va fi lansat in format digital, iar ulterior si sub forma unui single dublu, impreuna cu ...
Alte recomandari:
Il Porcellino, una dintre cele mai populare atractii ale Florentei Premiul Nobel pentru Literatura 2023 a fost castigat de scriitorul norvegian Jon Fosse Bruce Springsteen a lansat o noua piesa, “Addicted to Romance”, care va fi inclusa pe coloana sonora a filmului “She Came to Me” Pieptenele pentru mustata care i-a apartinut lui Freddie Mercury s-a vandut cu peste 150 000 de lire + Vezi mai multe

Facebook

Fii prietenul nostru pe Facebook si pastreaza legatura cu lumea artei oriunde te-ai afla.

art-Travel

Muzeul Louis de Funes Muzeul Louis de Funes A fost jandarmul Ludovic Cruchot intr-o serie de filme care s-au bucurat de o incredibila popularitate. L-a jucat pe Harpagon, a fost expertul in gastronomie Charles Duchemin, l-a infruntat pe Fantomas si a jefuit o banca alaturi de intreaga familie, a ... Alte destinatii: Acasa la August Macke Acasa la Cezanne in Aix-en-Provence Mozart la Brno Cea mai mica statuie din Stockholm Lituania, tara cu unul dintre cei mai batrani stejari din lume + Destinatii pe meridiane

teatru, carte, film

Filme. Teatru. Concerte.:
Umbra lui Caravaggio
Umbra lui Caravaggio Viata unuia dintre cei mai controversati, influenti si fascinanti pictori din toate timpurile ajunge pe marile ecrane intr-un film regizat de Michele ......
+ alte recomandari: Filme. Teatru. Concerte.
Carte Artline:
Hotul de arta de Michael Finkel
Hotul de arta de Michael Finkel Stephane Breitwieser. Un nume prea putin cunoscut in istoria artei recente. Nu a fost nici pictor, nici sculptor, nici un grafician sau gravor de ......
+ alte recomandari: Carte Artline