Designerii germani se plang ca in Germania majoritatea oamenilor vad doar branduri si politici de marketing in materie de imbracaminte si uita valorile modei ca obiect cultural de exprimare individuala.
Unul din motivele pentru care au fost facute astfel de afirmatii este legat de dezvoltarea istorica. Nu designerii au creat reputatia modei germane in Germania si peste hotare ci producatorii de imbracaminte care au produs in masa si au exportat haine inca din 1837 din Berlin, se arata in pagina de internet a Institutului Goethe.
"Germania ar putea sa nu fie o natiune a modei clasice", a spus Peter Paul Polte, editor sef al revistei Textilwirtschaft. El a mai adaugat ca moda germana este cunoscuta pentru calitate.
Lista brandurilor germane de top noteaza nume cunoscute precum Betty Barclay, St. Emile, Evelin Brandt, Qui, S'Oliver, Gerry Weber sau Orwell Oska.
Printre marile branduri, cunoscute in intreaga lume, exista si nume ale unor afaceri de familie ce s-au dezvoltat si produc in masa imbracaminte.
Olymp este o afacere de familie ce s-a dezvoltat in productia tricourilor, Brax produce pantaloni, iar Seidensticker si van Laack sunt cunoscute nume in industria textila in special pentru camasi.
Toate numele afacerilor germane din acest domeniu arata ca moda are un viitor in Germania, indiferent de branduri sau politici de marketing.