Deschisa la sediul ICR Budapesta, expozitia "50 de semne abstracte" reuneste 50 de lucrari de sculptura, grafica, pictura expuse de 25 de artisti membri ai Uniunii Artistilor Plastici timisoreni. "Brancusi fotograf" (27 martie-15 aprilie), in conceptia Muzeului National de Arta al Romaniei si prezentata la galeria Institutului Cultural Central-European, face cunoscute publicului 40 dintre fotografiile realizate de Brancusi in atelierul sau parizian fie din Montparnasse 54, fie din Impasse Ronsin. Aceste fotografii sunt imagini ale lucrarilor mestesugit si minutios asezate precum si autoportrete ale sculptorului inconjurat de operele sale. Fotografiile lui Brancusi au avut ca rol promovarea operei sale in afara Parisului, la momentul respectiv. De asemenea, ele au valoare documentara, imaginile constituind o ocazie de a inregistra vizual lucrarea finita. Totodata ele sunt si un mijloc de a obiectiva stadiile de creatie ale unei lucrari sau de a stabili locul acesteia in cadrul creatiei sale. Fotografia constituie si un adevarat manifest vizual pentru opera sa, aceasta forma de exprimare dandu-i ocazia lui Brancusi sa reflecteze asupra sculpturii in general si asupra propriilor lucrari in particular.
Prezenta unor evenimente omagiale la Budapesta prelungeste legaturile artistice avute de Brancusi cu intelectuali maghiari, cum au fost sotii Boloni, Zsiga Varga, Lajos Tihanyi. In 2005 Editura Noran a publicat -Brancusi es Brancusi", un volum de Balazs Edith si Passuth Krisztina, bine primit de specialisti.
Institutul Cultural Roman din Budapesta a donat mediatecii Institutului Francez 18 volume de literatura romana in traducere franceza printre care "Poezii" de Eminescu, "Creanga de aur" a lui Sadoveanu, "Memoriile" lui George Enescu, cu ocazia standului organizat la evenimentul -Descoperirea lumii francofone", urmat de Noaptea francofona de cinema, unde ICR Budapesta a adus filmul romanesc de succes al lui Corneliu Porumboiu, - A fost sau n-a fost". (L.I.)