Invitatie la Teatrul Odeon - Show contemporan, acorduri clasice
A
La bloc nu se-ntampla doar inundatii, manele, miros de prajeli ori sitcom-uri. Se poate intampla un altfel de spectacol: sa te-ndragostesti pe muzica de Bach. aBlock Bacha e un spectacol inedit de teatru-dans, in regia lui Alexandru Dabija.
Desi de obicei las la urma iterarea echipei de artisti, acum ii voi enumera la inceput, tocmai pentru a-i momi pe cei care inca n-au vazut spectacolul, a carui premiera a avut loc recent la Teatrul Odeon, sa se pregateasca pentru un regal.
Coregrafia este semnata de Razvan Mazilu si de Amir Kolben, autoriiA scenografiei sunt Alexandru Dabija si Laura Paraschiv, iar proiectiile apartin Casei Gontz. Razvan Mazilu, Monica Petrica, Coca Bloos si CRBL danseaza pe muzica de Bach. Surprinsi de asemenea distributie eclectica?
A
BACH, LA BLOC. Daca Monica Petrica si Razvan Mazilu a' asemanatori, dar atat de diferiti, apartinand totusi aceleiasi paradigme artistice a' colaboreaza de cativa ani pe scena Odeonului a' as aminti doar de pasionalul show aUn tango masaa', alaturarea lor de CRBL si de Coca Bloos intr-un spectacol de teatru-dans pe muzica lui J.S. Bach poate parea usor stranie. Dar ce poate fi ciudat cand e vorba despre trup si suflet, despre existenta noastra, cea de toate zilele? Explica Amir Kolben, coregraful sosit special in Romania din Israel, pentru ridicarea la rampa a acestui spectacol: aMomentul pe care il creez aici, cu Razvan Mazilu si Monica Petrica, pare spart in bucati. Chiar este, pentru ca incearca sa combine lucruri despre care nu crezi ca ar putea fi puse impreuna. Bach si zgomot de bloc. Muzica pe care am ales-o, Matheus Passion, este cu adevarat sacra. Spirituala. De cealalta parte, zgomotele strazii. Sacru si profan. Eu vreau ca oamenii sa-l vada pe Bach, dar vreau sa vada si zgomotele de aici. Sa arat ca este posibil sa coexistea.
A
SIMPLU, CLASIC, MODERN. La bloc, spuneam, se intampla de toate: sa fii batran, resemnat, pauper si insingurat. Astfel, daca simti ca peretii de beton te-apasa, iesi din bloc a' neaparat pe muzica lui Bach a' si iei in afara toposului gri de beton un acopiosa mic dejun (sau dejun? sau poate cina?). Pardon, jumatate de mic dejun, ca sa-ti ajunga si maine. Doar blocul din minte si servetelul cu merindea injumatatita dintr-o poseta de-altadata mai fac legatura cu realitatea. aJucaria stricataa trece ca un abur pe langa vecinii de bloc. Ii vede/nu-i vede, contempla imprejurimile de la inaltimea ferestrei sale... Coca Bloos, intr-o postura in care talentul si tendinta ei de a fi o actrita totala au slujit-o (si) in acest rol, cu prisosinta.
A
Se mai poate intampla ca doi barbati sa se-ndragosteasca de aceeasi femeie. Sa se dueleze a' cu mijloace moderne si fiecare cu propriile arme a' iarasi pe muzica de Bach. Cum poti s-alegi intre naucitorul street dance-ul lui CRBL si piruetele impecabile ale lui Mazilu? Ca martori ai duelului, am constatat ca muzica lui Bach i-a adus la acelasi numitor pe amandoi. Astfel incat Monica a trebuit s-aleaga doar un partener, pentru ca-ntr-o poveste de dragoste, reala sau imaginara, muzica lui Bach impune un el si o ea. Un duet de dragoste, in care simti ca indragostirea de acum e prima si ultima, in care tii cont de tot sau crezi ca nimic nu mai conteaza, unde cusururile se transforma-n calitati, printr-o alchimie ciudata, in care traiesti paroxistic gelozia si teama de respingere... Da, poti fi fericit si-n scara blocului, si-ntr-un apartament dintr-un imobil gen acutie de chibrita. Cu conditia sa vezi dincolo de pereti, de unde sa se-auda acordurile unui concert din muzica de Bach... Pentru ca aIn Bach nu exista sentimente, ci numai lumea si Dumnezeu, legate printr-o scara de lacrimi pe care urca alte lacrimia, cum nota Emil Cioran, in aLacrimi si sfintia.
A
(DE) PLACERE
aAbia asteptam sa apar pe scena in acest show. O fac pentru mine si pentru public, in nici un caz pentru bania
CRBL
Claudia Daboveanu