Ziarele si revistele il prezinta ca modelul, ca idealul, ca arhetipul unei noi generatii. Cartea sa este criticata, adulata, citata, cumparata si mai ales citita cu nesat de o parte a publicului, una deloc nesemnificativa, in vreme ce in afara de adversari gata sa il desfiinteze si admiratori gata sa il urmeze celebritatea i-a adus si zgomotul. Dar si furia. Refugiul gasit de scriitorul confruntat cu tumultul notirietatii este o cabana in padurile din Big Sur, unde se ascunde de public si presa pentru a se linisti si a se cauta. In doar trei saptamani insa natura devine sufocanta si amenintatoare, asa ca Jack alege sa revina in San Francisco si alaturi de prietenii sai. Betiile, distractiile, mirosul de beton si galagia orasului, cartile si muzica si tigarile si povestile, toate amestecate intr-un tot distructiv, epuizant, dar atat de viu.
O alta carte scrisa intr-un flux tipic pentru Kerouac, uneori experimentala, mereu indrazneata, definitorie pentru generatia careia i-a apartinut si incitanta inclusiv pentru un cititor de astazi, cel care si-ar dori sa se intoarca in trecut, cu decenii in urma, pentru a intelege cu sau fara “Pe drum” care a fost aventura beat.
Jack Kerouac, Big Sur, editura Polirom, 2021