Destul de cunoscuti in Australia, unde totusi casele de discuri ezitau sa ii promoveze din cauza lipsei de succes comercial, aveau nevoie de o piesa, un hit, un succes care sa ii impuna international. Chiar inainte de revenirea in Anglia, care le oferea mai multe posibilitati decat Australia, cei trei frati Gibb incearca aparent imposibilul - ii trimit o inregistrare demo lui Brian Epstein, celebrul manager al trupei Beatles. Surprinzator sau nu, rezultatul este un contract de cinci ani cu Polydor Records, casa de discuri ce se va ocupa de muzica lor in Marea Britanie, si cu Atco Records pentru piata americana. Si un nou manager, Robert Stigwood, care se va dedica noii "achizitii" cu inteligenta, devotament si, adesea, mult umor. Un proiect ambitios, desi riscant, asa ca cei trei incep sa lucreze la viitorul album, primul disc international, iar in paralel campania de marketing ii prezinta agresiv ca cea mai buna noua trupa din 1967, noii Beatles, marea surpriza a anului.
Piesa aleasa pentru noul single, New York Mining Disaster 1941, o compozitie Barry si Robin Gibb, parea un esec sigur din cauza temei sumbre (povestea unui miner captiv intr-o mina prabusita), oricum departe de stilul care ii va consacra de mai tarziu. Totusi, managerul Robert Stigwood este incantat de piesa, insista ca aceasta sa fie cea aleasa, iar trupa inregistreaza noul cantec in doua zile, 7 si 13 martie 1967. Avea sa fie al doilea single britanic si primul single american, si poate ca ar fi trecut la randul sau neobservat, in ciuda calitatii cantecului, daca acelasi Stigwood nu l-ar fi promovat intr-o maniera nu lipsita de umor.
Posturile de radio au primit o copie a single-ului (care avea pe cealalta parte piesa I Can't See Nobody) cu o simpla coperta alba, fara prea multe informatii, si in paralel au inceput sa circule zvonuri ca este de fapt o piesa noua a celor de la The Beatles. Cum deja o legenda urbana sustinea ca cei de la Bee Gees erau de fapt Fab Four, ce incercau astfel sa promoveze inregistrari inedite, New York Mining Disaster 1941 a fost difuzata de nenumarate ori. A fost primul succes in Marea Britanie si, spre surprinderea trupei, si prima reusita pe piata americana, unde cantecul a intrat repede in Top 20. Era inceputul pentru Bee Gees, iar piesa avea sa ramana in lista pieselor din aproape toate concertele ulterioare.