La sesiunea din 2006, Ministerul Culturii si CNC au refuzat sa dezvaluie componenta juriilor pana la finalizarea concursului, pe motiv ca astfel membrii comisiilor sunt protejati de presiuni. Cu toate acestea, pana la sfarsitul concursului, numele devenisera cunoscute in comunitatea cinematografica si printre jurnalisti. Conform noului regulament, componenta juriului se va stabili tot prin propunerile venite de la uniunile de creatie, numai ca propunerile vor fi anuntate public prin intermediul site-ului CNC. Apoi, urmeaza sa fie organizata o dezbatere la care reprezentantii asociatiilor si uniunilor pot aduce obiectii la adresa persoanelor propuse. La finalul acestei dezbateri ar urma ca prin vot sa se stabileasca cei cinci membri ai juriului pentru fictiune si cei trei ai comisiei pentru documentar si animatie.
Acestea urmeaza sa fie numite apoi prin ordin al ministrului. La noile concursuri, in calcul nu se va mai lua doar cel mai bun film realizat in cariera de regizor sau de casa de productie. In noua formula cel mai bun film din cariera va conta in proportie de 35 % din punctajul regizorului sau al producatorului, iar restul de 65% reprezinta notele obtinute de ultimele doua filme facute, calcul care se face pe baza selectiei si premiilor obtinute la festivaluri sau a numarului de spectatori. Numarul de festivaluri care vor fi acceptate in palmaresul CNC va creste si el. Ultima modificare a regulamentului, care, spune Adrian Iorgulescu, este definitiv, priveste finantarea coproductiilor. Filmele in care un partener roman urmeaza sa aduca si el o parte din finantare vor intra ca si pana acum in concursul de proiecte. Dar se va construi un clasament separat pentru proiectele care nu au fost declarate castigatoare. Acestea urmeaza sa fie finantate separat dintr-un fond special alocat in acest sens, stabilit de CNC la inceputul concursului. robert.balan@gandul.info