Adrian Iorgulescu, ministrul culturii si cultelor, a fost pus intr-o postura jenanta, ieri, de faptul ca n-a stiut ce sa spuna despre cum decurge promovarea programului „Sibiu-Capitala Culturala Europeana 2007“. Adica, de ce pana la ora asta nu se vede nimic din activitatea pentru care a fost platita pentru promovarea programului, firma GAV Scholz&Friends cu 3,22 milioane lei noi. In cazul in care primeste un raspuns nefavorabil la aceasta intrebare, ministrul este dispus sa anuleze contractul. Unul dintre cele mai costisitoare programe culturale din ultimii 16 ani, care va fi sustinut din banii nostri, respectiv de la bugetul de stat, este deja binecunoscutul Sibiu 2007. Pana acum, in mare, s-au cheltuit cel putin o mie de miliarde de lei vechi. Este destul de dificil de aflat, insa, pe ce s-au dus banii si pe ce mai urmeaza sa fie dati. Pentru promovarea acestui mega-eveniment intins pe un an intreg trebuia sa raspunda firma de publicitate GAV Scholz&Friends, angajata, prin licitatie, la inceputul luni iulie. Insa nu au facut nimic. Activitate prea «discreta» „Marturisesc foarte onest ca nici eu nu am vazut, pana acum, ce face aceasta firma. Contractul ei a inceput pe 1 septembrie, au avut un caiet de sarcini, stiau ce trebuie sa faca si sa prezinte deja unele materiale. (...) Parafrazand un vers eminescian, «era pe cand nu s-a vazut, acum o vad si nu e». Si daca lucrurile sunt in continuare la fel de discrete, ca sa nu spun mai mult, nu-mi va ramane decat sa anulez contractul“, a declarat Adrian Iorgulescu, ieri, intr-o conferinta de presa saptamanala a ministerului. In acest sens, Iorgulescu i-a solicitat lui Sergiu Nistor, comisarul programului „Sibiu-Capitala...“, sa-i puna la dispozitie toate datele si planul campaniei de comunicare de care se ocupa GAV Scholz&Friends. „Am solicitat comisarului programului, Sergiu Nistor, sa-mi prezinte un punct de vedere la sedinta de colegiu a ministerului asupra modului in care se deruleaza campania de comunicare a programului, realizat prin intermediul firmei GAV, care face popularizarea si mediatizarea evenimentului”, a spus Iorgulescu. El a precizat ca a decis sa analizeze aceste aspecte, in urma observatiilor aparute in ultima perioada in legatura cu pregatirea programului, care trebuie sa fie „un mega-eveniment”. «Vreau sa vad ce s-a facut cu banii» In aceasta idee, ministrul culturii a anuntat ca va face, vineri, o vizita la Sibiu, pentru a vedea la fata locului in ce stadiu se gasesc lucrarile de restaurare a cladirilor, curtilor si gangurilor din centrul vechi. „S-au dat bani multi acolo si vreau sa vad ce s-a facut. Nu fac o deplasare festivista, cu aer de taiat panglici, vreau sa vad in ce stadiu se gasesc lucrarile si sa iau masurile care se impun”, a explicat Iorgulescu. Compania GAV Scholz&Friends a castigat in urma cu circa doua luni licitatia organizata de Ministerul Culturii si Cultelor pentru promovarea programului “Sibiu-Capitala Culturala Europeana 2007”. Reamintim ca bugetul campaniei de comunicare este de 3,22 milioane lei (32,2 miliarde lei vechi), fara TVA. Pana in prezent, GAV Scholz&Friends nu si-a prezentat strategia de comunicare si nici mijloacele utilizate pentru promovarea orasului Sibiu. In luna iulie, compania a anuntat ca va organiza la inceputul lunii septembrie o conferinta de presa in care va face publica partea tactica a campaniei de promovare a orasului Sibiu. Firmele de publicitate, din tara sau strainatate, care ar fi fost interesate de acest contract nu au aplicat la licitatie, din cauza banilor oferiti de statul roman. De aceea, initial, licitatia a si fost amanata, pentru ca nu s-a inscris nici o firma.