- BUCHAREST BIENNALE 4 EVENIMENT PARALEL - TROP TOT, TROP TARD* - PREA DEVREME, PREA TARZIU -ACTIVAND PREZENTUL, ACUM.
29 MAI 2010, ora 12.00
Locatie: Rahova-Uranus, in jurul CIAC si laBomba, Calea Rahovei nr. 194 si traversarea Strada Sabinelor.
Participanti: Natalia Comandari, d’incise, Stephan Freivogel, Stephanie Giorgis, Ceel Mogami de Haas, Sonia Kacem, Olga Kokcharova, Florent Meng, Violetta Perra, Vincent de Roguin, Roxana Sima, Emeline Vitte
Intre 20 - 30 mai, 12 studenti din departamentul de instalatii si work.master, practici artistice contemporane, Haute ecole d’art et de design, HEAD Geneva, Elvetia, se vor alatura Bucurestiului si vor lucra asupra unor interventii site-specific in jurul zonei rezidentiale din Rahova-Uranus. Ideea este de a produce viziuni singulare despre ceea ce termenul de Handlung, asa cum Felix Vogel l-a exprimat privind conceptul sau asupra sferei publice in Bucuresti, poate insemna in termenii unei productii artistice efemere. Prea devreme, prea tarziu. Activand prezentul, acum ridica intrebari si despre conflictul de a fi altundeva decat la locul potrivit in momentul potrivit, despre oportunitati ratate si o posibila schimbare.
Proiectele includ instalatii, performance, text, sound si video art. Ceel Mogami de Haas si Florent Meng isi vor prezenta lucrarea intr-o conferinta-performanta cu scenariu pe 29 mai, sambata, la ora 19.00, la PAVILION UNICREDIT, Sos. Nicolae Titulescu nr. 1 (Piata Victoriei). Natalia Comandari si Violetta Perra lucreaza impreuna la o structura mobila, o sculptura in forma de chiosc. Aceasta mica sculptura Macondo va fi mutata in diverse spatii ale zonei Rahova-Urnaus.
Punctul central al performantelor Violettei Perra este crearea de urme prin realizarea unui tur nefamiliar de oras, descriind zona Rahova-Uranus pentru a descoperi arhitectura urbana si sociala a orasului. Punctul de intalnire a oricarei actiuni este chioscul Macondo.
Roxana Sima propune o citire in zatul de cafea. Realizeaza sesiunile ei de citire in cafea in chioscul Macondo pentru o singura zi, instaland un mic aragaz in care va fierbe cafea intr-un vas special, numit ibric.
Cautand o forma poetica a geologiei urbane, Sonia Kacem intervine in zona Rahova-Uranus, lucrand asupra unei forme ce apare des in spatiul public: mormanul, acumularea de gunoi, materiale de constructii, nisip si pietre sau pur si simplu nimicuri. Punctul central al instalatiei lui Stephanie Giorgis este peisajul urban schimbator.
Instalatia ei este legata de spatiul comunitar din Rahova-Urnaus, unde a construit o cutie de nisip pentru copii si
adulti. Emeline Vitte se concentreaza pe caracterul eclectic al arhitecturii bucurestene, ce arata schimbarea orasului. Intr-un impuls utopic de acaptura instantaneitatea efemera, Olga Kokcharova se plimba prin oras, recitand un text despre potentialul sau viitor si trecut, utilizand fragmente de referinte istorice si citate.
Artistul vizual si sonor d’incise lucreaza in stransa legatura cu actiunile LaBomba in cartier, generand material artistic si facandu-l disponibil ca bun comun, deschis viitoarelor transformari si evolutii. Ceel Mogami de Haas si Florent Meng decid sa se plimbe pe strazile Bucurestiului timp de 5 zile, invitand in fiecare zi o noua persoana sa ii insoteasca intr-o discutie/plimbare. Cu lucrarile sale sonore ce combina strategii de muzica concreta cu material corodat de arhiva, osciland intre marturiile documentare si texturile tactile, Vincent de Roguin implica publicul intr-un spatiu in care amintirile si realitatea fizica sunt puse in scena conform jocului bizar dintre scara, forma si functie. Proiectul este acompaniat de Katharina Hohmann si Laurent Schmid, ambii profesori la HEAD Geneva in colaborare cu Felix Vogel.
* Titlul este un citat dintr-o observatie a lui Dan Perjovschi, in prima noastra vizita in Bucuresti, in primavara 2008, facand referire in acelasi timp la un film de Jean-Marie Straub / Daniele Huillet, 1981.
Mai 2010