Joi, 8 martie 2007, ora 17.00 a avut loc la ATENEUL TATARASI din IASI vernisajul expozitiei de grafica "Tara Back To Iasi"semnata Sorin Tara. Expozitia va fi deschisa publicului in perioada 8 martie - 28 martie 2007.
Tara se intoarce in Iasi dupa o prima expozitie organizata in luna octombrie in 2006 in cadrul proiectului numit "Iasi, identitatea unui oras "organizat de Centrul Cultural Francez in colaborare cu Centrul Cultural German din Iasi. Expozitia a starnit indignare si revolta, s-au scris articole si s-au dat declaratii. S-a vorbit de cenzura, blasfemie si moralitate. Problema moralitatii in arta este o chestiune destul de delicata, ce inseamna sa fii moral in arta sau de ce intr-o lume imorala arta trebuie sa fie morala?
"Tara Back to Iasi"se inscrie in demersul artistic sustinut de Tara in cadrul expozitiilor "Black Rumania", "Apocalyptic for Everybody", "The Marranos". Arta lui Tara provoaca, iar provocarea in arta contemporana reprezinta una din sursele majore de dezbatere din istoria artei. Exista critici, curatori si istorici de arta care i gandesc si concep demersurile tocmai pe aceasta grila a provocarii. Exista studii, articole, prelegeri care vorbesc despre provocarea in arta ca si cand aceasta provocare ar fi motorul artei contemporane. Imaginile propuse de Tara reprezinta adesea un protest brutal la realitatile cotidiene. Decantand totul intr-o estetica a ororii, supraevaluand motivele si idolatrizand maladivul social.
Tara ia o atitudine fata de lumea care-l inconjoara, de institutiile care ar trebui sa-l protejeze, de cei care-l acuza si de cei care-l sprijina. Tara utilizeaza simboluri, asociaza imagini, deseneaza personalitati politice, integreaza texte, iubind si urand in aceeasi masura. Tara exploateaza mizeria umana, alienarea, fatarnicia, egoismul, trufia, comportamentul uman mediocru. Tara nu ofera solutii, nu propune ideologii, nu face politica si nu apartine nici unei grupari religioase. Tara poate fi acuzat, restrictionat, cenzurat, dar nu poate fi considerat superficial la nivelul ideilor si limbajului artistic.
Tara citeste, urmareste, priveste, asculta, este atent la tot ce se intampla in jurul sau desenand imagini ce chestioneaza, socheaza, provoaca fiind interpretate ca "gesturi artistice". Tara propune imaginea neagra a lumii.