Este al doilea an de colaborare a festivalului cu copiii acestei şcoli. Împreună cu regizoarea, copiii "parcurg" un itinerariu al descoperirii lumii din jurul nostru şi al existenţei în această lume. Sunt nişte exerciţii "cu prelungire în plan fizic a unor meditaţii despre prietenie, coeziune, ajutor reciproc. La Şcoala specială nr. 2, britanicii Claire Hind şi Simon Zimmerman, împreună cu studenţi ai universităţilor York St. John şi Northumbria, realizează o serie de workshop-uri cu tema "Vara", pentru copii cu deficienţe de auz din Sibiu.
Scopul acestor ateliere este de a face teatru non-verbal prin explorarea jocului şi a tehnicilor de improvizaţie. Astfel, copiii descoperă ce înseamnă să creeze scene teatrale şi să evolueze în faţa unui public. Ideile sunt explorate în contextul estival de astăzi şi ca un răspuns la piesa "Visul unei nopţi de vară" de Shakespeare. Atelierul se va concretiza într-un spectacol pentru public. Tiza Garland de la Universitatea din Florida, susţine, la Cercul Militar din Sibiu, atelierul "Inţiere în luptele scenice", fiind abordat în acest scop jocul. Tiza Garland este un profesor acreditat la Society of American Fight Directors, membru al British Academy of Stage and Screen Combat şi profesor cu drepturi depline la Dueling Arts International. În cadrul atelierului, de cinci zile, se predau tehnici de luptă cu sau fără arme, cu accent pe siguranţă şi execuţia în mod eficient. Numărul participanţilor la atelier este de maximum 16, "din cauza numărului redus de arme pentru luptă", după cum susţin organizatorii. Un alt atelier, "Iniţiere în tehnicile teatrului muzical", este susţinut de Mark Hardy, profesor la Northern Kentucky University (SUA) şi, totodată, actor şi vocalist, care a avut apariţii pe Broadway cu musical-urile "Les Miserables", "Titanic", "Sunset Boulevard", "The Music Andrew Lloyd Webber" şi în spectacolul "A New Brain" de la Lincoln Center. Acest atelier explorează interpretarea în teatrul muzical, punându-se accent pe fuziunea dintre o tehnică vocală sănătoasă şi puternice valori artistice.
Un alt atelier este cel al scenografului arhitect din Franţa, Jean-Guy Lecat, care a lucrat timp de peste 25 de ani alături de celebrul regizor Peter Brook. El susţine workshop-ul cu tema "Un teatru pentru mâine" (Un theatre pour demain), desfăşurat la Liceul de restaurare al Universităţii "Ion Mincu". Apreciatul scenograf şi-a organizat atelierul pornind de la ideea că teatrul din zilele noastre este încă prizonierul conceptelor teatrului italian din timpul Renaşterii. În opinia sa, teatrul nu este o ştiinţă, ci trebuie să fie fluid, rapid şi să aibă reguli flexibile. De remarcat şi Programul ISH Institute Residency din Olanda - un program intensiv extracuricular de două săptămâni pentru tineri cu vârste cuprinse între 13 şi 18 ani. Instructorii ISH călătoresc de la Amsterdam, Olanda, în România pentru a crea un spectacol care încorporează disciplinele ISH: breakdance, skating şi acrobaţie.