Istoria este plina de artisti care obisnuiau sa imbine arta si vinul, vinuri fine, delicioase si scumpe sau dimpotriva ieftine si populare. Intre cele doua elemente exista parca o simbioza. Iar aceasta legatura nu s-a pierdut, ci s-a transformat la randul sau in lucrari de arta, intalnite la vernisaje, degustari si evenimente diverse.
Proprietarii unor renumite podgorii din Oregon, Mike si Claire Magee, au incercat sa reinvie aceasta legatura. Artisti amatori, au inteles ca pentru ca vinul produs de ei sa se vanda mai bine trebuie sa aiba si o dimensiune artistica. Si cum ar fi putut fi aceasta dobandita mai simplu decat prin remodelarea sticlelor.
Cum schimbarea intregii linii de productie ar fi costat prea mult,au avut ideea de a schimba un singur element : eticheta. Ce rost are sa folosesti etichetele clasice, care nu diferentiaza sticlele tale de 1000 de alte sticle ?
Folosind un tip de sticla asemanatoare celei utilizate pentru vitralii - foarte rezistenta la temperaturi inalte, pastrandu-si culoare indiferent de mediu - au realizat etichete din sticla, in relief, specifice pentru fiecare colectie de vinuri, aplicandu-le, cum era normal, in special produselor foarte valoroase.
Aplicand aceasta procedura, sticlele devin in sine opere de arta, admirate si cautate de pasionati. Iar cand acestea ascund si vinuri de calitate, pretul creste rapid. Ceea ce era de asteptat, sticle din primul set, scos la vanzare mai mult din curiozitate la inceputurile acestei aventuri, au fost achizitionate in urma unei adevarate licitatii inversunate cu 4500 de dolari. Ianuarie 2006 |