Parfumul adevarat nu poate lasa pe nimeni indiferent. Poate seduce sau poate sa starneasca repulsie, sa atraga sau dimpotriva sa desparta, sa provoace reverii sau stranuturi, este nostalgic sau dulce, proaspat sau misterios, intens sau vag. Uneori cate ceva din toate, asa cum o arata aceasta poveste din lumea parfumurilor de tot felul, un spatiu plin de stralucire, secrete de breasla, legende urbane si mituri despre cele mai bune marci, cei mai importanti parfumieri si acele ingrediente misterioase, pe care o firma rivala le-ar plati cu de multe ori greutatea in aur.
Istorie si fictiune in parti aproape egale, calatorind de la Barcelona la Paris (nu lipseste Coco Chanel, care joaca un rol central in economia epica a cartii), ”Aroma timpului” este o calatorie in lumea celor care fac parfumuri, care le gandesc, le gasesc proportiile ideale, le vand, concep reclamele, aleg aromele. Dar este si biografia unui anonim care va reusi pas cu pas nu doar sa cucereasca acest univers, dar si devina unul dintre cei mai mari parfumieri ai epocii.
Nuria Pradas, Aroma timpului, Humanitas Fiction, 2020