O frumusete enigmatica, un stil propriu si magnetizant de interpretare, Anouk Aimee a marcat decisiv cinematografia franceza si europeana in anii '50 - '60, cand s-a impus rapid, ajungand sa lucreze cu unii dintre cei mai mari regizori ai vremii, jucand in peste 50 de filme. Nu a ajuns niciodata sa aiba popularitatea internationala a contemporanelor sale Brigitte Bardot sau Catherine Deneuve, dar a impus un stil propriu. |
Pe numele ei adevarat Francoise Sorya Dreyfus, actrita s-a nascut la Paris, intr-o familie de artisti si a luat lectii de dans si actorie in Franta si Anglia, inainte de a-si face debutul pe marile ecrane in 1946, la doar 14 ani, in productia La Maison sous la mer. Va fi remarcata de critica pentru rolul din productia lui Andre Cayatte Les Amants de Verone (1948), care avea sa ii aduca o lunga lista de roluri importante, in Italia, Marea Britanie, Germania, Franta. Si-a facut debutul la Hollywood in The Journey (1959), dar primul mare succes a fost in capodopera lui Federico Fellini La Dolce Vita din 1960, cand rolul de fata bogata, rasfatata, gustand din plin placerile vietii si fiind totusi nefericita a fost perfect pentru Aimee. Farmecul exotic, detasarea pe care o transmitea pe ecran, pasiunea cu care interpreta, l-au determinat pe Fellini sa lucreze din nou cu Anouk Aimee, de aceasta data pentru celebrul 8 1/2, in 1963, o productie care a consacrat-o definitiv ca o mare actrita si una dintre cele mai frumoase actrite din lume.
Joaca un rol controversat in filmul lui Robert Aldrich Sodom and Gomorrah din 1962. Era genul de rol care i se potrivea perfect, care punea in evidenta carisma actritei si forta cu care transpunea scenariul in fata camerelor. Lucreaza apoi cu regizorul Jacques Demy, care ii ofera doua roluri deosebit de important : cel al superbei dansatoare de cabaret din Lola (1961) si cel al fostului model uitat din The Model Shop (1969), turnat in Los Angeles.
Devine cu adevarat o vedeta internationala dupa rolul din drama romantica Un homme et une femme, din 1966, in care Aimee joaca rolul unei frumoase vaduve care se indragosteste. Actrita a primit o nominalizare la Oscar, iar filmul a castigat premiul pentru Cel mai bun film strain si Cel mai bun scenariu.
Cu toate acestea, urmatoarele trei productii realizate la Hollywood, inclusiv Justine (1969) nu au fost succese de box-office, asa ca ca in anii '70 - '80 Anouk Aimee a realizat doar filme pentru piata europeana. Primeste premiul pentru Cea mai buna actrita la Festivalul de Film de la Cannes pentru rolul din Le Saut dans le vide (1980). In 1986 realizeaza o continuare a filmului Un homme et une femme, intitulata Un homme et une femme: vingt ans deja, fara prea mare impact. Va avea o surprinzatoare aparitie in Ready To Wear (1994), regizat de Robert Altman.