Publicat in 1982 si tradus ulterior in mai multe tari, acest volum de proza scurta poate fi surprinzator pentru cei care s-au obisnuit sa il considere pe Stephen King exclusiv un autor “horror”, dar au vazut filme ca “Shawshank Redemption/Inchisoarea ingerilor” sau “Stand By Me”, la baza carora au stat doua dintre povestirile incluse in aceasta carte. O a treia ecranizare (care nu s-a bucurat de un succes similar) a fost “Apt Pupil”, in vreme ce a patra povestire, “Metoda respiratiei”, o naratiune cu puternice influente gotice, isi asteapta inca regizorul.
“Inchisoarea Ingerilor” deschide noua calatorie in lumea lui Stephen King si este cunoscuta mai curand datorita ecranizarii cu Tim Robbins si Morgan Freeman in rolurile principale, unii critici considerand “Shawshank Redemption” nu doar unul dintre cele mai bune filme din toate timpurile, dar si cea mai reusita versiune cinematografica a unei scrieri de Stephen King. “Un elev capabil” avea sa fie la randul sau ecranizata sub titlul “Apt Pupil”, prea putin cunoscut din pacate in afara comunitatii fanilor scriitorului, desi este un interesant thriller, in care un elev de liceu descopera accidental ca unul dintre batranii din orasul sau ascunde un secret terifiant.
“Stand By Me” ramane cu siguranta una dintre cele mai bune si emotionante ecranizari Stephen King, un film care a reusit mereu sa isi cucereasca publicul, regizorul Rob Reiner dand cu adevarat lovitura si demonstrand nu doar ca l-a inteles pe scriitor, dar a stiut cum sa spuna din nou povestea in felul sau. Calatoria in trecutul atat de indepartat a autorului care isi aduce de experienta care i-a schimbat pentru totdeauna viata – si a adus practic sfarsitul copilariei si al prieteniei inocente – poate fi acum descoperita sub forma nuvelei originale, “Cadavrul”, una dintre cele mai reusite din cariera prolificului scriitor. Iar pentru final cititorii cartii vor putea sa descopere in “Metoda respiratiei” o povestire macabra cu puternice accente gotice, in care oroarea, terifiantul, sinistrul sunt prezente in prim planul imaginatiei, in vreme ce in precedentele scrieri groaza se afla mereu ascunsa in umbre.