O pereche pe cat de frumoasa, pe atat de celebra e adusa in atentia publicului de stiri de ultima ora: Angela Gheorghiu Roberto Alagna. Nu e vorba despre succese pe taram artistic, ci de scandaluri care le ameninta atat cariera, cat si se pare casnicia.
O stire cazuta ca un trasnet a cutremurat lumea artistica mondiala: duminica seara, tenorul Roberto Alagna a parasit brusc scena Scala din Milano, in timp ce interpreta o arie din opera "Aida".
SUPARAT SUNT, DOAMNE... Artistul si-a motivat gestul spunand ca de vina au fost fluieraturile si atitudinea ostila a publicului. Gestul a fost calificat de directorul institutiei drept "suparator", acesta vorbind despre "o lipsa evidenta de respect fata de public si fata de teatru". "Comportamentul lui Roberto Alagna a provocat o ruptura intre artist si public, pe care Scala nu o poate repara", a spus Stephane Lissner, directorul general si artistic al teatrului milanez. Premiera operei "Aida", care a avut loc saptamana trecuta, a fost aplaudata de critici, care insa s-au aratat foarte putin entuziasmati de prestatia lui Roberto Alagna. Tenorul s-a aratat profund indignat: "Am fost foarte bun, pacat pentru cei care nu au inteles acest lucru", a declarat Roberto Alagna, care a adaugat ca celebrul teatru seamana cu o "arena". Reprezentatia de duminica nu a fost intrerupta, pentru ca tenorul a fost foarte repede inlocuit de Antonello Palombi, un cantaret al operei milaneze care a sosit pe scena imbracat in jeansi si fara sa fi avut timp sa-si incalzeasca vocea, precizeaza Mediafax. O stire preluata de Reuters releva ca Alagna este hotarat sa dea in judecata teatrul daca nu i se va permite sa se intoarca. Parasirea scenei in plin spectacol este un eveniment destul de rar: Maria Callas a facut acest lucru de mai multe ori, mai ales in 1957, pe cand era la Opera din Roma, iar Montserrat Caballe a facut acelasi pas intr-un spectacol pus in scena la Opera din Paris, la inceputul anilor 70.
TENORUL. Roberto Alagna, sotul celebrei soprane Angela Gheorghiu
AMANARI. Asemenea "iesiri" le sunt premise totusi artistilor. Asa-zisele pretentii ale vedetelor, cum ar fi onorariile enorme, conditiile luxoase de gazduire si de desfasurare a spectacolelor sau grija exagerata fata de ei a organizatorilor si a publicului sau toate astea la un loc ii fac sa se creada un fel de zei coborati printre muritorii de rand. Uneori, chiar sunt... Numai cine nu apreciaza arta adevarata nu stie toate astea. O asculti pe Angela Gheorghiu si ai impresia ca e o voce nepamanteana, care atinge perfectiunea. Si atunci te-ntrebi daca o poti rasplati in vreun fel pentru ceea ce ti-a daruit. De cate ori a fost invitata sa cante in Romania, Angela Gheorghiu a spus ca a fost chemata, dar pe gratis, ceea e nu e conform cu statutul la care a ajuns la scara internationala. Totusi, in 2002, Guvernul Romaniei a aprobat o hotarare prin care se aproba "finantarea cu suma de 12 miliarde lei a cheltuielilor aferente organizarii si desfasurarii la Bucuresti, la data de 21 decembrie 2002, a Concertului extraordinar de opera al sopranei Angela Gheorghiu si tenorului Roberto Alagna". Concertul n-a mai avut loc. Acum cateva luni, Ioan Holender anunta intr-o conferinta de presa ca Angela Gheorghiu va canta in deschiderea Festivalului Enescu 2007. Soprana a tinut sa infirme declaratia facuta de Holender, prin agentul sau personal, Alexander Gerdanovits, care a spus ca solista "se afla in imposibilitatea de a veni la 2 septembrie 2007 la Bucuresti, din cauza unui contract semnat cu Opera Marseille".
CONCEDIATA? Poate pare de necrezut, dar nici Angela Gheorghiu nu are o perioada tocmai buna la Covent Garden. Cotidianul The Telegraph relateaza ca artista nu vrea sa joace si in sezonul urmator in "Don Carlos" de Verdi, unde interpreteaza rolul Elisabetei de Valois. Decizia Angelei Gheorghiu este explicata chiar de un purtator de cuvant al operei londoneze: "Angela a decis sa se retraga din acest rol, in care nu s-a simtit tocmai bine inca de la inceput". The Telegraph citeaza insa surse anonime care spun ca nu este vorba atat despre o retragere, cat despre o concediere si ca Angela Gheorghiu nu a primit o oferta de reinnoire a contractului pentru anul urmator. Informatia a fost negata vehement de reprezentantii Operei Regale. Onorariul Angelei Gheorghiu se ridica, potrivit presei britanice, la aproximativ 45.000 de euro pentru o reprezentatie pe scenele cele mai faimoase din lume.
ARTISTII SUNT PERSOANE NORMALE?
Personalitatea puternica a Angelei Gheorghiu s-a manifestat nu numai din punct de vedere al incontestabilelor performante artistice, ci si in ceea ce priveste comportamentul pe care solista si sotul ei, tenorul Roberto Alagna, l-au avut cu unii dintre cei cu care au intrat in contact, potrivit ziarului britanic Daily Telegraph. Casatoriti in 1996, Angela Gheorghiu si Roberto Alagna si-au atras, la scurt timp, cognomenul de "Bonnie si Clyde ai operei". Porecla a fost data de regizorul britanic Jonathan Miller, dupa o cearta cu soprana in timpul montarii "Traviatei" la Paris. "Ceausestii" e o alta porecla pe care cei doi si-au atras-o, se pare din cauza vanitatii si pretentiilor lor. La Opera Metropolitana din New York, Angela Gheorghiu a avut o alta disputa cu managerul general al institutiei, Joseph Volpe, din pricina unei peruci blonde pe care Angela Gheorghiu trebuia sa o poarte in "Carmen". Sopranei i s-a mai spus si "Draculette", pentru ca la Covent Garden, in 2004, a varsat o galeata cu apa peste un actor ambulant. In ceea ce priveste zvonurile unui eventual divort, soprana le-a catalogat drept "prostii". Toate astea fac parte din pretul succesului, pentru ca toate au un pret. "Cand oamenii vin s-o vada pe Angela, vin la un vis. Cum pot sa fiu o persoana normala? De ce sa pretind ca nu sunt diferita?
Sunt diferita", declara diva.de Adela Popescu