Anaid Art Gallery la Art Fair 21 Cologne
Artisti participanti
Harem 6 (Ildiko Muresan & Flavia Marele)
Imago Mundi 12
Photography (lambda process)
93x140 cm
2006
Harem6 (Flavia Marele & Ildiko Muresan) prezinta o insiruire de scene dintr-o poveste personala atemporala si infinita. O lume bizara plina de simboluri uitate in care pestele, marul, pasarea, iconostasul sunt alaturate corpului omenesc ca pentru a intregi si reinterpreta miturile eterne. Interventiile grafice, juxtapunerea de imagini si simboluri reflecta atractia pentru detaliile alegorice. Deghizari, vise invadate de insecte si centauri moderni, ideea de lumi paralele, angoasa, sufocare, frica, vertijul, starile de alienare formeaza o imagine a lumii despre care nu putem spune daca este adevarata sau falsa.
Catalin PETRISOR
Ghost
Oil on canvas
60x80 cm
2006
Catalin Petrisor foloseste ca mediu de exprimare pictura considerand ca aceasta ofera "o modalitate de a forta sau de a largi posibilitatile de perceptie si de interpretare a unei imagini. Fotografia este un mediu ce vehiculeaza informatia. Pictura este un mediu reproductiv imperfect si subiectiv, in care informatia se pierde si se transforma". Imaginile sunt privite drept intrigi nerezolvate dintr-o lume paralela intuitiva, la granita dintre real si supranatural, vazute sub forma unor intruziuni ale neobisnuitului in logica unui moment banal. Imaginea din spatele imaginii, proiectia imaginii, perceptia imaginii proiectate.
Alexandru RADVAN
Christus Ultor
Acrylic on canvas
170x120 cm
2007
Exista o tensiune permanenta si o interogare continua in proiectele artistice al lui Alexandru Radvan. Radvan propune un Constantin surprins in momentul instaurarii crestinismului ca unica religie de stat. Figura imparatului Constantin apare ca reprezentarea insasi a impunerii vointei individuale asupra umanitatii in numele inspiratiei divine. Alexandru Radvan declara: "Constantin, un personaj menit sa schimbe prin decizia sa de a oficializa o noua religie destinul omenirii, un om aflat intre traditia si
spiritualitatea lumii de pana atunci si mirajul iubirii aproapelui, un conducator prins intre tentatia puterii absolute a Imperatorului si acceptarea supunerii in fata unui zeu nou, crucificat si invingator al mortii".
TARA
Detail of an Endless Story
Drawing
130x190 cm
2007
Harta devine, in cadrul procesului artistic, un mod de a resuscita evenimente din trecut, dar si o modalitate de a descrie stari actuale. Suprapunerea desenului peste suprafata existenta a hartii sintetizeaza adesea ideea pe care Tara o percepe despre teritoriul supus discutiei. Harta devine o baza de discutie, un element la care se raporteaza, contextualizand si decontextualizand adesea un fapt in sine. Harta devine un instrument, o insiruire de evenimente, un fundal si totodata un link catre un destin, o situatie, o poveste, o istorie. Tara traieste intr-o lume a lui, vede monstruos si simte visceral. Eroii lui sunt adesea si eroii nostri, doar ca Tara patrunde in adancuri, scruteaza, este atent, incearca de cele mai multe ori sa inteleaga.
Andras Szabo
nylon4but
Own technique
100x156 cm
2006
Granita dintre lumea reala si cea virtuala devine din ce in ce mai indefinita, virtualul capatand valente reale si punctand un nou inceput. Aceasta Lume Noua invadata de tehnologie, de cibernetica, de implantarea unor obiecte sau parti anorganice este vazuta intr-o permanenta lupta cu traditiile, vegetalul si senzorialul lumii apuse. Ideea de organicitate este inlocuita in Lumea Noua de anorganicitatea nailonului, ce invaluie trupurile personajelor. Real/Fantastic, Organic/Anorganic, Alb/Negru, Traditie/Inovatie, Zgomot/Liniste reprezinta concepte manipulate in cadrul lucrarilor lui Andras Szabo, conducand la crearea unor structuri si situatii antagonice.
ART.FAIR 21 Cologne
01.-04.11.2007
Vernisaj 31.10.2007, 16.30h
Anaid Art Gallery: Stand / booth Gang G, G 03