De cate ori Pedro Almodovar aduce un film la Cannes, prezentarea acestuia este unul dintre cele mai asteptate momente ale Festivalului.Anul acesta, Almodovar, laureat in 2003 cu Oscar pentru cel mai bun scenariu al filmului „Vorbeste cu ea”, si-a prezentat la Cannes, in cadrul competitiei oficiale, pelicula „Volver”. Productia este un film despre femei, realizat la doi ani dupa „Proasta crestere”, un film despre homosexualitatea masculina. In „Volver”, regizorul a ales sa lucreze iar cu doua actrite preferate: Penelope Cruz si Carmen Maura. In 1999, pentru „Totul despre mama mea”, Almodovar a castigat la Cannes premiul pentru regie si premiul juriului ecumenic, iar in 2000 a luat pentru acelasi titlu Oscarul pentru cel mai bun film strain.Iar despre moarteSi in „Volver”, Almodovar vorbeste despre moarte. „Acest film este cea mai profunda intoarcere a mea la origini”, a marturisit el la conferinta de presa, tinuta dupa prezentarea filmului in competitie. „In „Volver”, vorbesc despre femeile care ma inconjurau cand eram copil. Am fost crescut de femei”, adauga Almodovar.Cineastul recunoaste ca nu a jucat tocmai corect fata de barbati. „Impresia este ca barbatii sunt cei rai. Se intampla ca „Volver” sa fie un film despre universul a doua femei si ca aceste doua femei sa fi fost victime ale abuzurilor sexuale”, a continuat Almodovar. Penelope Cruz: „Almodovar stie tot”Intr-un cimitir satesc, zeci de femei ingrijesc mormintele parintilor si sotilor morti, pentru ca acestia sa-si gaseasca odihna si sa nu se intoarca. Penelope Cruz o interpreteaza pe Raimunda, care a plecat din sat inainte de moartea parintilor sai intr-un incendiu. Acum traieste la Madrid impreuna cu un barbat, despre care fetita ei crede ca ii este tata. Cand matusa sa batrana moare, fantoma mamei (Carmen Maura) revine in sat. „Sunt multe lucruri despre mine pe care el nu le stie”, spune Penelope Cruz despre relatia ei cu Almodovar. „Acum imi dau seama ca stie tot, chiar si ceea ce nu spun. Are o privire aparte, este surprinzator sa constati cat de bine poate intelege fiecare trasatura a femeilor”, a continuat Penelope Cruz, in cadrul conferintei de dupa vizionarea de la Cannes.Trei, Doamne, si toti trei... la CannesCristian Nemescu a fost primul dintre cei trei regizori romani participanti la Cannes, care a intrat sambata in focurile competitiei, cu filmul „Marilena de la P7”, la sectiunea „Semaine de la Critique”, singura sectiune de metraje medii a Festivalului. „Marilena de la P7”, care va fi prezentat si pe 25 mai, spune povestea lui Andrei (Gabriel Huian), un adolescent de 13 ani dintr-un cartier din Bucuresti, care decide intr-o buna zi sa fure un troleibuz pentru a o impresiona pe Marilena (Madalina Ghitescu) - o prostituata de care s-a indragostit. Regizorul Catalin Mitulescu participa saptamana aceasta cu lungmetrajul de debut, „Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii”, la sectiunea „Un Certain Regard”, iar Corneliu Porumboiu, pe 24 mai, cu filmul „A fost sau n-a fost?”, alt debut in lungmetraj, la sectiunea paralela, „Quinzaines des Realisateurs”.