Alfred Sisley si-a inceput studiile de arta la Paris, fiind puternic influentat de Corot. In 1862 a inceput sa lucreze sub indrumarea lui Charles Gleyre, alaturi de impresionistii Monet si Renoir. Cei trei au calatorit si au participat impreuna la mai multe expozitii, impunandu-se in scurt timp ca principalele nume ale curentului.
Sisley a realizat mai multe peisaje ale regiunilor aflate in apropiere de Sena, Loara si Tamisa, realizand in special reflexii si jocuri de lumina. Lucrarile sale nu au fost apreciate in timpul vietii artistului, in buna parte datorita reticentei sale de a-si promova tablourile. Sisley a murit sarac, creatia sa fiind apreciata doar postum.
Artistul s-a nascut la Paris, intr-o familie de origine engleza. Dupa anii de scoala, tatal lui Sisley, un comerciant instarit care facea afaceri mai ales cu statele din sudul Americii, l-a trimis la Londra pentru a incepe o cariera de afaceri. Sisley nu s-a simtit deloc atras de comert, asa ca in 1862, in pofida opozitiei familiei, s-a intors la Paris decis sa devina pictor. Tatal, desi dezamagit la inceput, s-a decis sa isi ajute fiul si l-a inscris la atelierul lui Gleyre, unde Albert Sisley a avut sansa sa cunoasca viitori artisti importanti, precum Renoir, Monet sau Bazille. A pictat pentru un timp la Fontainebleau, la Chailly, alaturi de Monet, Bazille si Renoir, ulterior la Marlotte, unde a stat impreuna cu Renoir. Stilul sau din aceasta perioada era profund influentat de Courbet si Daubigny, iar la prima sa participare la Salon, in 1867, a fost considerat de toti ca urmas al lui Corot.
Incepuse sa frecventeze celebra Cafe Guerbois, fiind tot mai atras de notiunile artistice care aveau sa constituie baza de formare a curentului impresionist. In timpul razboiului franco-prusac si al instaurarii Comunei din Paris, Sisley pleaca la Londra, unde cu ajutorul lui Pissarro il cunoaste pe Durand-Ruel, un cunoscut dealer care accepta sa se ocupe de cariera artistului. Sisley expune in galeria deschisa de acesta, dedicata artistilor francezi, dar fara prea mult succes. Intre timp, cum tatal sau isi pierduse intreaga avere din cauza razboiului, Sisley are dificultati financiare pe care nu le va mai putea depasi pana la sfarsitul vietii. Cu toate acestea in iunie 1866 se casatoreste cu Eugenie Lescouezec, cu care va avea doi copii. Eugenie provenea dintr-o familie buna, dar nu prea bogata, asa ca artistul s-a vazut nevoit sa lucreze in aceeasi saracie ca si inainte. Auguste Renoir avea sa ii picteze pe cei doi in 1868, faimosul tabloul primind numele "Cuplul logodit", mai cunoscut astazi ca "Alfred Sisley si sotia sa".
In 1869 Sisley se stabileste in Louveciennes, iar in 1874 la Marly-le-Roi. In acelasi an se numara printre cei 31 de artisti care expun la prima expozitie impresionista - va participa si la editiile din 1876 si 1877 - fara ca tablourile sale sa fie apreciate sau cumparate. Nu va mai parasi niciodata regiunea Ile-de-France, cu exceptia a trei scurte calatorii : in Anglia in 1874, a doua in Normandia in 1894 si ultima in Tara Galilor in 1897. Chiar daca in 1883 Durand-Ruel a inceput sa se ocupe in mod special de Sisley, deschizand chiar si o expozitie personala a acestuia si cumparandu-i cateva lucrari, interesul pentru tablourile artistului a ramas la fel de scazut.
De altfel dupa 1880, dezamagit de insucces, Sisley a ales sa se retraga la Moret-sur-Loing, principalul oras din Seine-et-Marne, in apropiere de Fontainebleu. Avea sa gaseasca aici inspiratia pentru mai multe lucrari importante, astazi celebre, intre care "Rasarit la Moret on Loing" sau "Plopi din Moert-sur-Loing" din 1888, "Strada Pits din Moret" (1892) sau "Podul din Moret" (1893).
Prefera sa lucreze in aer liber, indiferent de anotimp, fiind de-a dreptul fascinat de peisajele din regiune. Si-a petrecut ultimii ani ai vietii in aceeasi claustrare si saracie, murind in 1899, fara a fi primit cetatenia franceza pe care o ceruse inca din 1895. Doar postum va fi reconsiderat si apreciat ca unul dintre marii pictori impresionisti.
Limbajul folosit in pictura de Albert Sisley era in multe privinte comun cu cel impresionist, pastrand insa amprenta primelor influente, respectiv Corot si Daubigny. Sisley a iesit in evidenta prin sensibilitatea si inspiratia cu care isi realiza tablourile si isi alegea temele, precum si prin pasiunea pentru peisajele linistite. Exista o anumita discretie, o doza de modestie in compozitiile sale, cea a artistului care incearca sa transpuna pe panza farmecul unor situatii si imagini reale. Din cauza faptului ca s-a limitat doar la peisaje, putinele personaje servind mai mult ca simple decoratiuni, fara vreo amprenta personala, Sisley a fost criticat dur, fiind acuzat ca este lipsit de personalitate artistica. In epoca sa, era considerat de colectionari un simplu reprezentant al impresionismului si un banal imitator al maestrilor genului, precum Monet, fara a i se recunoaste valoarea reala.