Filmul sau documentar "Marele jaf comunist" s-a vazut pe canalul franco-german Arte, dar si pe marile ecrane. "Am ajuns sa fac film documentar prin tatonari diverse, continuand tot timpul sa fac fictiune (ca operator)", marturiseste Alexandru Solomon. Dupa terminarea studiilor, a lucrat cu cativa artisti plastici la filme experimentale, dependente de latura vizuala. Atunci, din interes pentru timpuri trecute si pentru viata unor oameni, Alexandru Solomon a inceput sa se documenteze. "Incet-incet, am reflectat asupra a ceea ce faceam si am devenit tot mai atasat de documentar, pe masura ce m-am desprins (in parte) de dominatia experimentului vizual", mai spune Solomon. Una dintre primele sale creatii, "Duo pentru Paoloncel si Petronom", dovedeste apropierea de experiment. Instrument pentru subrezirea lumii"Am facut acest film pentru a intelege mai bine de unde ma trag si cum isi traiau tineretea doi poeti de varsta mea in alte vremuri extrem de tulburi", explica regizorul. Filmul se refera la perioada petrecuta de poetul Paul Celan in Romania si despre prietenia care l-a legat pe acesta de Petre Solomon, tatal regizorului. "Prin personajul lui Paul Celan, asa cum l-am perceput din cartea tatalui meu ("Paul Celan. Dimensiunea romaneasca" - n.r.), prin poezia lui, am recuperat ceva ce-mi lipsea din cultura iudaica; am priceput cat de complicat e sa impaci ingredientele culturale din care esti format, dar si ce formidabila bogatie este acest melanj", mai spune Solomon.Filmul "Marele jaf comunist" este mai popular printre romani, mai ales ca a rulat si pe marile ecrane. Mai putin cunoscut este un alt documentar al lui Solomon, despre cainii din Bucuresti, "Viata de caine", o realizare excelenta pe o tema sensibila. "In ultimii ani, fiind din ce in ce mai nemultumit de lumea in care traim, am ajuns la convingerea ca filmul documentar este un bun instrument pentru a naste intrebari si a zgandari, poate chiar a subrezi aceasta lume", crede Solomon.