A'Piratii din CaraibeA' privesc dejaspre cea de-a patra parte din serie
Cinefilii americani dau semne de oboseala. Nu mai sint curiosi sa vada cum continua aventurile capitanului Jack Sparrow, ale lui Shrek cel verde sau ale Omului-Paianjen. Ajunse la cel de-al treilea episod, filmele acestor eroi s-au cocotat in ultima luna in virful topului mondial al incasarilor. In SUA, surpriza: ultimele parti ale acestor trilogii au avut mai putini spectatori decit episoadele trecute. Chiar si asa, studiourile americane nu dau semne de ingrijorare. Producatorii spun, la unison, ca veniturile mai modeste de la lansare sint cauzate de concurenta acerba din acest an. A'Dar, in afara celor trei mari filme, celelalte pelicule din cinematografe sint prea putin semnificativeA', observa jurnalistul Dean Goodman de la Reuters.
Studiourile Disney au anuntat ieri ca A'Piratii din Caraibe: La capatul lumiiA' a obtinut cele mai mari incasari mondiale din primele sase zile de la lansare. Nesperata cifra este de 401 milioane de dolari, a anuntat Mark Zoradi, presedintele de marketing al Walt Disney Studios. Pe linga SUA, contributiile semnificative au venit din Marea Britanie (26 de milioane de dolari), Coreea de Sud (18 milioane de dolari) si Germania (16,8 milioane de dolari). Totusi, box office-ul american din weekendul trecut nu este atit de coplesitor. Daca partea a doua din A'Piratii din CaraibeA' a strins in primul weekend 135 de milioane de dolari, noul episod a adus doar 115 milioane.
Aventura piratilor in lumea de dincolo n-a reusit sa bata concurenta din acest an. A'Shrek al TreileaA' a adus 122 de milioane in primul sfirsit de saptamina din SUA, pe cind A'Omul-Paianjen 3A' ramine productia cu cel mai mare succes de casa din acest an (151 de milioane de dolari). A'Sint cit se poate de satisfacut de venituriA', a declarat Zoradi, spunind ca trebuie tinut cont si de concurenta puternica. Chiar daca veniturile de la lansare nu sint prea bune, bilanturile primelor doua parti din A'PiratiA' ramin incurajatoare. A'Blestemul Perlei NegreA' (2003) a adus 653 de milioane de dolari, pe cind A'Cufarul Omului MortA' a varsat 1,1 miliarde de dolari in conturile studiourilor Disney.
In ciuda campaniei sustinute de marketing, A'Omul-Paianjen 3A' n-a mai prins in plasa sa la fel de multi spectatori ca in anii trecuti. De aceasta data, Tobey Maguire si Kirsten Dunst au atins, in SUA, 300 de milioane de dolari in 24 de zile, pe cind episodul secund a obtinut aceeasi cifra pe o durata mai scurta cu doua zile, iar prima parte a avut nevoie de numai 19 zile pentru aceleasi cistiguri, potrivit boxofficemojo.com. Pina acum, ultima parte din pelicula eroului-arahnida a adus 307 milioane de dolari in SUA, in vreme ce partea a doua cistigase in aceeasi perioada 328 de milioane de dolari. A'E greu sa te plingi cind ai un cistig de 307 milioane de dolari. Pina la urma, vom iesi bineA', a spus Rory Bruer, presedintele pe sectorul de distributie de la SonyAs Columbia Pictures.
Dupa 11 zile de prezenta pe marile ecrane americane, hitrul Shrek si regina sa, Fiona, au cistigat in SUA 219 milioane de dolari. Pe de alta parte, A'Shrek 2A' a adus in acelasi interval 260 de milioane de dolari. Reactiile producatorilor sint la fel de optimiste. Anne Globe, director de marketing la DreamWorks Animation, se declara A'foarte fericitaA' pentru performantele filmului si spune ca orice comparatie cu A'Shrek 2A' este inutila datorita concurentei strinse din acest an. Pentru toate cele trei trilogii, producatorii au dat de inteles ca exista sanse mari pentru cite un al patrulea episod.
Batalia romaneasca
Filmul A'Piratii din Caraibe: La capatul lumiiA' a inregistrat incasari de 324.605 lei si a fost urmarit de 25.288 de spectatori in weekendul premierei, potrivit distribuitorului din Romania, Prooptiki, informeaza NewsIn. Incasarile au fost mai mari decit la A'Shrek al TreileaA', care detinea pina acum recordul pe anul 2007, cu 288.000 de lei in weekendul 18-20 mai. Veniturile celei de-a treia parti din A'Piratii din CaraibeA' au intrecut asteptarile distribuitorului, care preconizase 25.000 de spectatori, a spus coordonatorul de vinzari al companiei Prooptiki, Simona Rosca.Victor Popescu