Ati observat ca muzica este privita astazi mai mult ca o disciplina a celor “alesi” decat ca un mijloc de exteriorizare propriu intregii omeniri? Intr-adevar, muzica are un obiect de studiu bine individualizat, sunetul, are metode de cercetare asa cum cere orice stiinta, si se invata/practica in centre specializate.
Insa ea ramane accesibila tuturor si trebuie ascultata de la varste cat mai fragede, neexistand riscul de reactii adverse. Stim ca cel mai mult va preocupa buna dezvoltare a micutilor, si ca muzica este ultimul lucru in care credeti, probabil, ca merita investit, dar va invitam sa reganditi problema dupa ce cititi subpunctele de mai jos:
1. Copiii care canta sau asista la ora de muzica tind sa aiba un vocabular mai dezvoltat si abilitati de citire mai mari decat colegii care nu fac acelasi lucru.
2. Studiul muzicii invata creierul sa perceapa vorbirea intr-un fundal sonor zgomotos. De asemenea, copiii ale caror performante slabe la invatatura sunt puse pe seama lipsei de concentrare (din cauza zgomotului) pot avea mari beneficii de pe urma lectiilor de muzica.
3. Cercetarile arata ca muzica este pentru creier ceea ce sunt exercitiile fizice pentru corpul uman.
4. Copiii care studiaza un instrument muzical au mai mare predispozitie sa exceleze in ceea ce fac, sa lucreze bine in echipa, sa-si imbunatateasca abilitatea de gandire si sa urmareasca la maturitate continuarea studiilor.
5. In America unitatile de invatamant cu program de muzica au o rata de absolvire superioara (90,2%) fata de cele care nu ofera educatie muzicala (72,9%).
6. Indiferent de statutul socio-economic sau de scolile din care provin, elevii americani care frecventeaza cursuri de muzica dau rezultate cu 20% mai bune la examenele standardizate de matematica decat ceilalti
7. Invatarea si cunoastere unui instrument muzical imbunatateste modul in care creierul decodifica si intelege limbajul, facand copii mai apti pentru invatarea unei limbi strain
8. Un studiu efectuat la Universitatea Columbia a relevant faptul ca elevii care studiaza artele sunt mai cooperanti cu profesorii si colegii lor si ca afiseaza o incredere mai mare in propriile forte. Potrivit aceluiasi studiu, acestia sunt mai abili in sustinerea propriilor convingeri
9. Copiii din clasele primare implicati in muzica, au prezentat o dezvoltare mai accelerata a intelectului in decurs de un an, comparativ cu cei care nu au beneficiat de pregatire muzicala.
Sursa foto: musicroom.com
12 noiembrie 2013
I. C.
editor artline.ro