In acelasi timp, el vizeaza atat promovarea poeziei romanesti in strainatate, prin intermediul programului "Zoom-Romania!", pe care l-am initiat in vara anului trecut, cat si promovarea poeziei franceze la noi in tara, in cadrul programului "Les Belles Francaises". Si nu in ultimul rand, incearca sa creeze, sa educe intr-un anumit fel, noile generatii de cititori - si ma refer aici in special la liceeni
. - Din experienta editiilor trecute, cum recepteaza publicul o astfel de manifestare? - Publicul raspunde cu mult entuziasm... Chiar daca, sa zicem, distribuirea unor carti postale cu poeme pe strada li se pare trecatorilor un gest "inedit", acestia sunt mereu placut surprinsi. In licee, in ceainarii, in baruri, in cafenele, poetii invitati se bucura intotdeauna de un public numeros si dornic sa asculte poezie contemporana. Exista bineinteles si exceptii, sunt o serie de obstacole de depasit, dar acest lucru se inscrie, asa cum stiti, in ordinea lucrurilor.
- E, cum spun scepticii, popularizarea poeziei o utopie? Sunt cei prezenti la lansarile de carte sau la lecturile din cadrul "Primaverii Poetilor" si din randul unui public mai putin specializat, pur si simplu lectori pasionati? - Nu, in nici un caz, popularizarea poeziei nu este o utopie... Festivalul "Primavara Poetilor"/ "Le Printemps des Poetes" se desfasoara concomitent in 65 de tari, iar acest lucru demonstreaza, cred, concretetea succesului sau. Publicul este format atat din poeti, critici literari, artisti, cat si din simpli iubitori ai poeziei. Ar fi, totusi, pacat ca poetii invitati sa le citeasca doar prietenilor lor poeti.