Proiectul cuprinde patru lucrari care se vor a fi o investigare a situatiei monumentului contemporan, plecand de la intrebarea "Cum v-ati imagina un monument astazi?". Cristian Pogacean prezinta lucrarea "Cutii" si un film intitulat "2544", care transeaza un loc comun in discutiile despre arta contemporana: relatia dintre artist si curator. Artistul ii pretinde curatorului sa-i duca imaginea "pe cele mai inalte culmi" si acest lucru chiar se intampla in film. Curatorul duce un steag cu imaginea artistului pe varful Moldoveanu, la 2544 de metri altitudine.Victor Man va prezenta la Bienala o serie de lucrari, "Fara titlu", care sugereaza ceramici funerare si reproduc o scena din filmul "Nosferatu", de F. W. Murnau, cu marcarea usilor celor ucisi de ciuma. De asemenea, Man va mai fi prezent cu lucrarea "Toate obiectele furate intre 1983 si 1989". Mona Vatamanu si Florin Tudor vor prezenta instalatia "Casa de beton" si performance-ul filmat "Vacaresti". Potrivit curatorului, "Casa de beton" prezinta "relatia conflictuala dintre straturile cronologice ale arhitecturii din Bucuresti, dar si din alte orase cu o istorie complicata din punct de vedere urbanistic", sustine curatorul. In "Vacaresti", Florin Tudor traseaza cu bete si sfoara conturul bisericii de la Manastirea Vacaresti. Gestul de a redesena cladirea demolata sugereaza, in prima instanta, o recuperare simbolica a locului pierdut, dar castiga rezonanta in paralel cu planurile Bisericii Ortodoxe Romane de a construi o Catedrala a Mantuirii Neamului, la fel de inalta ca si Casa Poporului.Prin contrast, performance-ul de la Vacaresti presupune o intelegere diferita a semnificatiei bisericii in Romania contemporana, nu in termenii unor proiecte de mantuire in masa, a caror scara incearca sa imite anvergura proiectelor politice, sustine Mihnea Mircan. Pe perioada bienalei, care va avea loc intre 10 iunie si 21 noiembrie, alte trei proiecte romanesti vor fi expuse la Institutul Roman de Cultura si Cercetare Umanistica din Venetia. (R.B.)Ziarul Gandul