Au avut loc concerte memorabile, turnee importante, au fost lansate atractive discuri si carti, au fost organizate festivaluri de neuitat.
Fara indoiala, nu prea se poate gasi un rival pentru maratonul artistic de exceptie care a fost Festivalul „George Enescu”, aceasta reuniune internationala situandu-se pe primul loc atat in optiunile specialistilor, cat si in cele ale melomanilor.
Opera Nationala din Bucuresti a avut un an foarte bun, bogat in evenimente, unele aprig disputate, altele unanim apreciate. Ramane regretabila totusi increderea acordata regizorului Alexandru Hausvater, cel care a semnat una dintre cele mai proaste regii din istoria Operei noastre, la „Trubadurul”, de Verdi.
La capitolul neimpliniri, as insista asupra inadmisibilei situatii a infrastructurii destinate sa sustina evenimentele muzicale. Nu numai ca Bucurestiul nu are o sala de concerte moderna si incapatoare, dar nici la Cluj, nici la Iasi, nici la Brasov ori la Ploiesti lucrurile nu stau mai bine. Ce sa mai vorbim de Teatrul National de Opereta, vaduvit si el in continuare de un sediu corespunzator... Iar Sala Palatului are nevoie urgenta de un nou pian de concert, pentru a nu mai fi nevoie sa suportam zambetele condescendente ale marilor interpreti invitati sa cante pe batranul pian cumparat acum o jumatate de veac.
Dan Grigore, memorabil
In opinia criticului Dumitru Avakian, indiscutabil marele eveniment muzical al anului 2007, in Romania, a fost Festivalul „George Enescu”. „Recitalul sustinut de pianistul Murray Perahia s-a situat la cotele unor niveluri spirituale si artistice realmente transcedentale, rareori atinse pe scenele de concert de la noi. Dintre prezentele orchestrale, cele ale formatiilor London Symphony Orchestra si Filarmonicii din München (dirijorul Horia Andreescu a condus „Simfonia fantastica”, de Berlioz, si Ion Marin - Simfonia „Mathis pictorul”, de Hindemith) au reprezentat momentele unor supreme realizari. Cel mai neinspirat program a fost Concertul de deschidere, cu momente ce
s-au dovedit a nu avea vreo legatura cu spiritualitatea enesciana”, considera Dumitru Avakian.
„La nivelul marilor maestri, respectiv cel al tinerilor maestri, s-au situat in top concertele sustinute de pianistul Dan Grigore, aniversand 50 de ani de cariera, si violonistul Alexandru Tomescu, tanar muzician care a cucerit vioara Stradivarius. E de remarcat si realizarea in programul recentului festival enescian a Simfoniei a 3-a, realizare datorata dirijorului Lawrence Foster la pupitrul orchestrei „Arturo Toscanini”, explica Avakian.
Alexandru Tomescu merita Stradivariusul
Muzicologul Grigore Constantinescu apreciaza ca evenimentul cel mai important a fost acordarea prin concurs a viorii Stradivarius Elder-Voicu lui Alexandru Tomescu. Cea mai performanta afirmare - Cvartetul Belcea, la Ateneul Roman.
„Cel mai personal recital de pian - programul Bach-Vivaldi cu Alexandre Tharaud. Cel mai bun spectacol liric - Academia baroca d’Ambronay cu comedia-balet „Le carnaval et la Folie”, de Andr