Corneliu Porumboiu e multumit de primirea americana, mai ales de cronicile de intampinare ale filmului, care sunt numeroase si foarte elogioase, nu putine folosind cuvantul "capodopera". N-am gasit pana acum o cronica negativa, iar presa americana e dura. Nu prezinti interes, nu te baga in seama. "New York Times" a scris, de pilda, in ziua in care filmul a intrat la cinematograful din Manhattan, ca e "caracterizat printr-o precisa si alunecoasa inteligenta formala" ceea ce face ca din a doua jumatate sa devina o "parodie hilarianta a productiilor TV de duzina". Cronica din prestigiosul cotidian debuteaza amintindu-l pe Karl Marx care in "18 Brumar al lui Napoleon Bonaparte" observa ca istoria se repeta, mai intai ca tragedie, apoi ca farsa. "A uitat sa adauge, spune textul, ca comemorarea istoriei poate ridica farsa la nivelul cu totul nou al absurditatii". Criticul de cinema de la "The New York Post" il numeste "cel mai amuzant film pe care l-am vazut in acest an", iar criticul de film de la "The Beachwood Reporter" consacra, intr-un text cuprinzand cronici la cele mai apreciate (de el) trei filme din selectia festivalului de la Chicago, cel mai mult spatiu filmului lui Porumboiu, despre care spune ca este "un superb exemplu de umor balcanic ce face ca filmele venite din aceasta zona sa fie atat de vii si de interesante." La finalul textului, criticul spune ca a fost o onoare pentru el sa vada "12:08 East of Bucharest".
Majoritatea criticilor leaga filmul lui Porumboiu de succesul mondial al filmului lui Cristi Puiu si de Palme d’Or-ul obtinut in acest an la Cannes de Cristian Mungiu. "The Village Voice" scrie chiar din debutul cronicii ca "la Cannes premiile pentru filme romanesti au devenit o norma", iar site-ul www.filmcritic.com spune ca, "de fapt, Romania a devenit rapid o forta puternica a cinematografului mondial", autorul textului afirmand ca filmul lui Corneliu Porumboiu a fost singurul premiat pe drept la Cannes, anul trecut. Respectatul site al cinematografului independent indiewire.com anunta victorios ca "o tara legata pana acum in constiinta publica (lasand vampirii la o parte) de ideile vagi ale pietei negre post-comuniste se anunta acum ca un formidabil jucator pe scena rarefiata a lumii filmului."
In Argentina, 13.000 de spectatori din primul week-end, cati a facut cu totul in Romania
Pana acum, filmul lui Corneliu Porumboiu a avut cel mai mare numar de spectatori in Franta - aproape 100.000. A fost deja distribuit in 25 de tari si a fost recent vandut in Rusia, Coreea de Sud si Japonia. La sfarsitul lui septembrie filmul intra in cinematografele din Marea Britanie, iar din noiembrie in Elvetia.
In toate tarile in care a rulat pana acum a depasit asteptarile distribuitorilor. Dupa cum ne-a spus ieri Corneliu Porumboiu, in Austria filmul a facut 8000 de spectatori, desi distribuitorul se astepta la 3000. Un succes fulminant l-a avut in Argentina, unde doar in primul week-end filmul a fost vazut de 13.000 de spectatori, exact cati a facut in Romania in toate saptamanile in care a rulat.
La final, o veste buna pentru fanii de acasa ai filmului: in doua saptamani "A fost sau n-a fost?" iese in sfarsit pe DVD.