Spectacolul "Kashtanka" al Ekaterinburg Theatre For Young Spectators (Ekaterinburg, Rusia) a fost desemnat cel mai bun spectacol de juriul Festivalului International de Teatru Pentru Copii "100, 1.000, 1.000.000 de povesti", format din criticii de teatru Alice Georgescu, Etoundi Zeyang, Graziano Melano, Trish Forde. Fondat in 1930, teatrul din Ekaterinburg este unul dintre cele mai vechi si mai faimoase din Rusia destinate copiilor si tinerilor. Este un teatru de repertoriu, cu productii pentru copii si adulti (povesti, povestiri moderne, musical-uri); cauta in permanenta forme noi de comunicare cu publicul caruia i se adreseaza.
Premiul pentru regie a fost atribuit regizorului francez Noelle Dehousseal pentru spectacolul "Loupiotes" al trupei Balabik. Loupiotes, un spectacol conceput pentru 0-5 ani, propune un joc plin de amuzament despre culoarea neagra. Desfasurat intr-un mic ring de circ marcat de o pista luminoasa, spectacolul prezinta o succesiune de numere de "jonglerie fluorescenta, dresaj de rulota, coregrafie ecvestra pentru un pegas luminos, jocul cu chibribituri interzise".
Actrita Kim So Ree de la Drama Theatre for the Young din Coreea de Sud a primit premiul pentru interpretare din piesa "Gamoonjang", iar Anca Paslaru - premiul pentru costumele din spectacolul "Tigrisorul caruia ii placeau clatitele" (foto) al Teatrului "Ion Creanga".
Premiul "Super Bebe", pentru cel mai bun spectacol pentru 0-3 ani, a fost atribuit piesei "Culorile apei", de Roberto Frabetti, prezentata de trupa La Baracca din Italia. Un spectacol extraordinar in care cuvantul trece pe planul al doilea, iar culorile, sunetele si gestul construiesc lumi, "Culorile apei" cucereste in aceeasi masura copilul si spectatorul adult. Deschizand drumuri nebanuite catre "inima" ploii, un curcubeu aprins la granita dintre cer si pamant, cei doi actori ii poarta pe copii, cu o incredibila delicatete, spre misterul culorilor si al parfumurilor. Cautatori de apa, inarmati cu polonice si cani, ii vrajesc pe micutii de doar cativa anisori cu numai cateva picaturi de apa. Rosiile, salata, florile, portocalele, toate devin obiecte miraculoase care isi dezvaluie culorile in curcubee nebanuite, pe care copiii le pot atinge si gusta. Incredibilul merit al spectacolului este ca multimea de mici spectatori galagiosi si agitati se linisteste ca prin farmec atunci cand actorii incep sa le povesteasca despre lumea culorilor, care pentru ei incep sa capete gust, forma si arome. Jocul de-a ploaia, de-a cerul si de-a pamantul le aduce copiilor in dar curcubeul, pentru fiecare dintre ei, si fiecare culoare cu povestea ei.
Juriul a mai acordat un premiu special Primariei Municipiului Bucuresti, deoarece a finantat in procent de 90 la suta festivalul.
Tot sambata, s-a incheiat si sectiunea dedicata dramaturgiei romanesti, cu colocviul "Dramaturgia pentru copii", organizat de Teatrul "Ion Creanga", in colaborare cu Sectia de Dramaturgie a Asociatiei Scriitorilor din Bucuresti, condusa de scriitoarea Lucia Verona. In cadrul acestei sectiuni au fost prezentate spectacolele-lectura "Cand jucariile spun pa!", de Sanziana Popescu; "Poveste cu Bulbuc care intra in bucluc", de Victoria Patrascu; "Legenda Printului de roua", de Monica Ergas; "Povestea lui Fat-Urat si a fasiilor de cer", de Monica Patriciu; "Papucii aurii, hoata povestilor", de Adriana Popescu (Pittsburg), care au participat la concursul de dramaturgie pentru copii initiat de Teatrul Ion Creanga. Piesa castigatoare, "Cand jucariile spun pa!", de Sanziana Popescu va fi montata la Teatrul "Ion Creanga", in stagiunea 2007 - 2008.
"Povestile sunt universal valabile, ele nu au varsta.", declara regizorul Imran Khan, din India, invitat sa sustina un workshop pentru copii avand ca tema rediscutarea conflictelor din Mahabharata, din perspectiva contemporana. El avertiza cu acelasi prilej ca "televiziunea ii indeparteaza pe cei mici de valorile autentice, de folclor, oferindu-le, in schimb, super-tehnologii, depersonalizante, in vreme ce povestile ii apropie de spiritul traditiilor si al propriei identitati. Sansa autenticitatii este esentiala pentru tineri. (...)
Problema e ca doar copiii sunt cei care se bucura intotdeauna, stiu sa se mai mire, in vreme ce adultii se lasa coplesiti de griji, tensiuni inutile, asa ca hai sa fim cu totii copii si sa invatam din nou sa ne bucuram."