In cele 223 de pagini sunt cuprinse comentarii cu privire la componenta topurilor, alcatuite de telespectatori, date biografice ale "finalistilor" si intamplari din timpul filmarilor. De asemenea, sunt prezentate date ale unor topuri similare, realizate in alte tari si reactii ale publicului si mass-media pe parcursul desfasurarii campaniei.
Autorul volumului, Valentin Protopopescu, s-a nascut in 1967, la Bucuresti si a absolvit cursurile Facultatii de Filozofie din Bucuresti. A facut un stagiu de cercetare in domeniul esteticii teatrale la Universitatea Jagiellona din Carcovia (1996). A obtinut titlul de master in literatura comparata (D.E.A.) la Scoala de Inalte Studii si Stiinte Sociale din Paris (1977). In prezent este publicist si comentator la Radio Romania Cultural si preda, in calitate de lector universitar, la Facultatea de Film din cadrul U.N.A.T.C., Bucuresti.
Campania "Mari Romani", lansata de Televiziunea Nationala, dupa un format BBC, s-a desfasurat anul trecut, in perioada 27 mai - 21 octombrie. In ultima etapa a campaniei a fost votat ca fiind cel mai mare roman al tuturor timpurilor, cu 77493 de voturi, Stefan Cel Mare.
Citeste si: Stefan cel mai Mare Roman