Cele patru volume din “Karazan” sunt “Şerpii din Arakesh”, “Temniţele întunericului”, “Prinţul pierdut”, “În căutarea Soarelui” (Editura Corint Junior - Grupul Editorial Corint - traducere de Diana Stănciulescu, Bucreşti, 2007).
Dintotdeauna zonele exotice au fost fascinante pentru orice “căutător”. De unde şi spiritul investigator, nu atât al celor mai vârstinici, cât al celor tineri. Aşa, de pildă, în “Şerpii din Arakesh”, intrarea se face prin propoziţia deloc liniştitoare: “Uneori, lucrurile nu sunt ceea ce par a fi”. Iar ei păreau un vagabond, un culturist, un director de bancă şi o femeie de afaceri”, adică: Veronica Usherwood, despre care a-i zice că ar fi gazdă, “bagabondu” Quentin Quested “care s-a nimerit” a fi pe acolo, contabilul Withers, şi un tip pe post de gardă de corp, chel-cheluţ şi impunător ca un taur. Despre un JOC sporovăiesc aceştia, un concurs. Şi aflăm:
Abandonat încă de la naştere, Adam Equinox - eroul romanului - a crescut în posomorâta şi întunecata Casă de Copii Highgate, unde niciodată nu i s-a întâmplat nimic bun. (În orice caz, până acum; dar nu se ştie nimic ce se va întâmpla de acum înainte!) Se face, însă, că Adam participă la un concurs organizat de misteriosul milionar producător de jocuri pe calculator, Quentin Quested. Premiul este o şansă unică în viaţă de a testa noul joc ultrasecret al lui Q - iar cei cinci norocoşi câştigă-
tori vor porni într-o expediţie foarte reală şi foarte periculoasă, într-o lume paralelă. O lume unde… şerpii din Arakesh îi aşteaptă…
Da, originală şi cuceritoare carte! Dar şi mai şi este Cartea a doua, “Temniţele…”. Aici, doar în câteva zile, Adam Equinox, va pleca să-şi revadă prietenii, pe genialul producător al jocurilor pe computer, Q.Q., şi pe scumpa lui fiică, Hannah. Numai că, tocmai atunci, Hannh dispare. Este captivată în lumea paralelă a Karazanului, unde maleficul rege Karazeel stă la pândă. Adam şi prietenii lui trebuie să întreprindă ceva. Hannah trebuie salvată, ei trebuie să se salveze, dacă pot… Acţiunea continuă!