Dansatorul si coregraful Razvan Mazilu a reusit sa umple aproape ochi impunatoarea cladire a Operei Nationale Bucuresti, pentru spectacolul sau si al invitatilor sai, "Dance Energy", ca urmare a apelului disperat pentru salvarea Liceului de Coregrafie "Floria Capsali", aflat de ani de zile intr-o situatie precara, si a invatamantului coregrafic in general. Oamenii, mai cu bani sau mai fara bani, nu s-au lasat speriati de pretul ridicat al biletelor : 150 sau 100 de lei cele mai bune locuri, 40 cele proaste, "de la cucurigu" : si au tinut sa fie prezenti, atat pentru cauza
nobila aflata in joc, cat si pentru valoarea propriu-zisa a artistilor din spectacol. Atat cei prezenti, cat si cei care n-au dat luni seara pe la Opera sunt invitati si in continuare sa efectueze donatii in acelasi scop, in contul "Dance Energy" deschis la BRD.
Totul e bun pentru o cauza nobilaPentru a sensibiliza VIP-urile si oamenii sensibili la vedetele mediatice, "motorul" evenimentului artistico-caritabil a fost ales in persoana prezentatoarei Mihaela Radulescu. Aceasta si-a facut mult-asteptata aparitie dupa inevitabilul sfert de ora de intarziere, obisnuit pe "plaiurile" balcanice, pentru a asigura necesarul moment de glamour al serii. In general, vedeta s-a straduit cat a putut sa-si indeplineasca obiectivul, acela de a sensibiliza publicul in ceea ce priveste soarta elevilor din invatamantul artistic, achitandu-se destul de onorabil, cu toate "perlele" inerente (revista "Dza Oan", ziua de nastere a dansatorului "Voslav Nijinski", Liceul "Florea Capsali"...). Tot Mihaela Radulescu a fost cea care a citit un emotionant mesaj de solidaritate din partea lui Gigi Caciuleanu, in care-si descria relatia de dragoste-ura cu liceul bucurestean.Cele doua ore de spectacol au alternat momentele de dans contemporan propriu-zis cu interludiile muzicale, sustinute de invitatii si prietenii lui Razvan Mazilu. Din cand in cand, momentele artistice erau introduse de prezenta actritei Maia Morgenstern, care, cu afectarea ei obisnuita din ultima vreme, ba chiar mai afectata decat de obicei, recita poeme de Marin Sorescu, Ana Blandiana si st. Augustin Doinas, conform programului de sala. Dintre acestea, textele soresciene erau recognoscibile imediat, prin aerul lor rasuflat, de bancuri invechite, spuse de prea multe ori. Dar, cum se spune, gusturile si afinitatile artistice nu se discuta...Razvan Mazilu are multi prieteniFara indoiala, momentul de varf al galei l-au constituit cele doua aparitii ale marii dansatoare israeliene Talia Paz, care a interpretat pentru publicul bucurestean doua coregrafii concepute special pentru ea de celebra Carolyn Carlson (pe muzica din folclorul irlandez) si, respectiv, de Sharon Eyal. Tanarul cuplu portughez Claudia Martins & Rafael CarriIo a aparut pe scena de doua ori, o data dansand pe evergreen-ul "Je ne regrette rien" si a doua oara cu un excelent numar pe muzica de J.S. Bach si A. Schoenberg. Cel care se afla in spatele intregului gest frumos al spectacolului, dansatorul, coregraful si regizorul Razvan Mazilu, nu s-a exprimat in aceasta seara decat prin arta sa, intervenind de mai multe ori: un dans pe muzica traditionala romaneasca, in coregrafia lui Florin Fieroiu, un fragment din spectacolul "Simfonia Fantastica" dupa Berlioz ("Drumul condamnatului spre esafod"), un fragment din spectacolul "Un tango mas" de la Odeon, alaturi de partenera sa, Monica Petrica, si o aparitie coregrafica in momentul sopranei Felicia Filip, care a cantat o celebra arie din "La Traviata" verdiana. Vestimentatia aparitiilor scenice ale Maiei Morgenstern si ale Feliciei Filip a fost asigurata de Doina Levintza.