Potrivit unui comunicat de presa al IŞJ Suceava, un alt obiectiv al proiectului este asigurarea conditiilor optime pentru desfasurarea procesului instructiv educativ si a climatului scolar propice nevoilor individuale si de varsta ale elevilor din scolile pilot, precum si consolidarea parteneriatelor dintre scoala, parinti si comunitatile locale.
În perioada ianuarie-noiembrie 2007 proiectul s-a aplicat în 10 unitati pilot: Şcoala cu clasele I-VIII Berchisesti, Şcoala cu clasele I-VIII Burla, Şcoala cu clasele I-VIII Ciprian Porumbescu, Şcoala cu clasele I-VIII Valea Moldovei, Şcoala cu clasele I-VIII Veresti, Şcoala cu clasele I-VIII Voitinel, Grupul Şcolar “Ion Nistor” Vicovu de Sus, Şcoala cu clasele I-VIII Voivodeasa, Şcoala cu clasele I-VIII nr.7 Suceava, Şcoala de Arte si Meserii Dornesti.
În comunicat se mai precizeaza ca, prin intermediul proiectului s-a urmarit formarea formatorilor judeteni ai programului si a formatorilor programului “A doua sansa”, promovarea programului “A doua sansa” în comunitatile cu grupuri dezavantajate, derularea programului “Gradinita de vara” -includerea copiilor prescolari necuprinsi în învatamantul primar, înfiintarea unui Centru de Resurse pentru Educatie Incluziva, recrutarea, formarea si angajarea mediatorilor scolari, înfiintarea Grupurilor Locale de Sprijin, ca structura locala de sustinere a scolilor, formarea zonala cu formatori judeteni si recunoasterea pe plan local a Grupurilor Locale de Sprijin prin Hotarare de Consiliu Local si desegregarea scolilor pilot.
Potrivit comunicatului, urmare a activitatilor desfasurate, în acest an scolar vor fi angajati mediatori scolari ca personal didactic auxiliar si va continua derularea programelor “A doua sansa”, “Gradinita de vara” si functionarea Grupurilor Locale de Sprijin.