Ca o confirmare a valorii spectacolelor produse pe scena Teatrului Tineretului si a faptului ca trupa TT este iubita si apreciata, creatiile sale artistice au fost selectate sa participe la numeroase festivaluri nationale si internationale, in aceasta vara.
In perioada imediata urmeaza un tur de forta, reprezentand participarea consecutiva la trei festivaluri cu spectacolul O...lada, dupa cum urmeaza:
- Miercuri, 28 mai, ora 17.30, Sala “Radu Beligan” a Teatrului de Comedie Bucuresti, in cadrul celei de-a XII-a editii a Festivalului Comediei Romanesti – festCO;
- Vineri, 30 mai, ora 19.00, Sala Mare a Teatrului “Andrei Muresanu” Sfantu Gheorghe, in cadrul celei de-a XXΙ-a editii a Festivalului International de Teatru “Atelier”;
- Duminica, 1 iunie, ora 19.00, Sala Mare a Teatrului “Toma Caragiu” Ploiesti, in cadrul celei de-a ΙV-a editii a Festivalului de Teatru Toma Caragiu;
O ... LADA
creatie colectiva dupa Ion Creanga
Distributie:
Vergina (mama Mirelei): Nora Covali
Baba spurcata la gura: Corina Grigoras
Baba fantana: Ecaterina Hatu
Baba mortului: Catalina Iesanu
Mirela (fata babei), baba cu posetuta: Ingrid Robu
Baba calare pe mort: Adina Suciu
Anisoara (fata mosneagului), baba cocosata: Alexandra Suciu
Cezarel, Cucosu’: Cezar Antal
Baba catelusa: Razvan Banut
Mortul: Dan Covrig
Baba Sfanta Duminica: Victor Giurescu
Baba copac (par): Dragos Ionescu
Costelus (copilul Sfintei Duminici): Costel Manole
Baba cu chitara, baba cuptor: Rares Pirlog
Text: Gentiana Ionescu
Scenografie: Romulus Boicu
Muzica si versuri: Ada Milea
Regie: Alexandru Dabija
Alexandru Dabija continua explorarea povestilor lui Ion Creanga, realizand un spectacol in care galceava, curiozitatea barfitoare, invidia, prejudecata, superstitia sunt sevele umorului dar si ale reflectiei amare.
In „O ... lada“ intalnim personajele din „Fata babei si fata mosneagului“, carora li se adauga o suita de babe strasnice, precum si Cucosu’, mosul si baba din OO! (creatie colectiva dupa „Punguta cu doi bani“). Chipurile din povesti primesc importante atribute psihologizante, in intentia regizorala de a amenda diferite derapaje de mentalitate. Fata de babele lui Creanga, construite aproape monocord ca intruchipari ale rautatii, singura precizare de natura fizica fiind varsta inaintata, „O ... lada“ aduce in scena felurite babe, marcate de cate o trasatura fizica sau morala distinctiva, pentru sublinierea careia actorul trebuie sa gaseasca numeroase resurse creatoare. Comunitatea reunita a babelor satului devine un spatiu dinamic de sanctionare sociala, rabufniri vindicative, dar si de cozerii spumoase.
Asa cum lada are un simbolism ambivalent – ascunde o comoara sau un blestem – asa si acest spectacol se inscrie pe coordonatele dualitatii: te lumineaza prin ras si iti arata, lucid, conditia de fiinta efemera.
Raluca Naclad, secretar literar
Mai 2014